עיצוב חדרי ילדים

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה המתגבשת בכל הנוגע לנושא עיצוב חדרי ילדים. שינוי הגישה והתפיסה החלה ללא ספק, מדרישת הזאטוטים עצמם. הדור הנוכחי הרבה יותר מתוחכם מהזמנים בהם אנו היינו ילדים, חשוף ומודע למה שקורה בעולם. הם זריזי מחשבה ומתבגרים קצת יותר מהר מהדורות שלפניהם לכן נדרשת כיום גישה ממוקדת יותר בעיצוב וגם צביעת חדרי ילדים, זהו אינו עוד חדר, אנו נותנים יותר את הדעת לצרכי ילדנו ולרצונותיהם.
מגמת עיצוב חדרי ילדים נוטה לגישה עיצובית בוגרת יותר, מתוך ראיה ארוכת טווח והבנה, כי החלל הפרטי של ילדנו ילווה אותו מילדות עד לגיל ההתבגרות. סקאלת הגוונים והחומרים יכולה להתאים גם למבוגרים, אבל עדיין, משהו במעטפת העיצובית משדרת נועזות, הומור, תמימות ודמיון.

עיצוב חדרי ילדים

לכן ברוח העידן הנוכחי, צריך לעצור לרגע ולתכנן את עיצוב חדרי הילדים כך שיעניק להם סביבת מחייה שתענה על הצרכים שלהם וכמובן תתאים לעיצוב הבית כולו.
בשלב ראשון בתהליך עיצוב חדר ילדים יש לאפיין את הצרכים, לאחר מכן לבנות קונספט עיצובי שיכיל את הסיפור או המעטפת עבור צרכים אלה ולפרוט את הסיפור לתכנים ממשיים שיכללו סקאלת גוונים, חומרים וסטיילינג משלים.

הצבע הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר ביצירת האווירה וההרמוניה בחדרי הילדים והנוער. באמצעות צבע ניתן לתת אשליית מרחב לחדרים קטנים, להחיות מסדרונות ארוכים, להעניק מראה חדש לרהיטים ישנים, ועוד. צבע הוא הכלי העיצובי בו ניתן לעורר בחלל את השינוי הגדול ביותר, בצורה המהירה, הפשוטה והזולה ביותר. רצוי להגדיר, לפני שאנחנו בוחרים צבעים לחדר, איזו אווירה אנחנו רוצים ליצור. חשוב להחליט מראש, מה רוצים להדגיש ומה רוצים להצניע.

חשוב לזכור! כי את הצבע ניתן לשנות בקלות יחסית, ובדרך זו ניתן לרענן את מראה החדר בכל כמה שנים.

בחירת נושא לחדר הילדים

על מנת להפוך את חדר הילדים לחלל אהוב רצוי לבחור לחדר נושא מתוך עולמות התוכן המעניינים את הילד, הם מרובים ורחבים וקיימות אין ספור דוגמאות היכולות להוות השראת עיצוב חדר ילדים, בין אם חלליות, דרך עולם הספורט, הטבע והחיות ועד לעולם הפנטזיה והאגדות. בחירת נושא לחדר תקל על בחירת הרהיטים, הגוון, העיטור וטקסטורות הצבע והאביזרים. כל אלה הם שייצרו את האווירה הסופית בחדר, בו הילד ישמח לשהות ולארח את חבריו.
טיפ! חלוקת העניין המגדרי, בנים/ בנות איבד מעט מהרלוונטיות בשנים האחרונות. אם בעבר היה מאד ברור שהגוון הוורוד שייך לבנות וכחול לבנים, כיום הכול מותר, הכול אפשרי והנטייה היא לעצב את חדרי הילדים על סקאלת גוונים מגוונת.

צביעת חדר ילדים בגווני כחולים אפרפרים, ירוקים מעושנים, שימוש בעץ כבסיס תוך צירוף אלמנטים ודקורציה מתוך עולמות התוכן שבחרנו, יהוו בסיס ארוך טווח ושימושי גם כשהילד יתבגר. כך בהמשך יהיה יותר פשוט להחליף את האלמנטים בכאלה שמגיעים מעולם תוכן בוגר. כך החדר יותאם לציפיות המתבגר.

  • בחירה בוורוד פודרה או תכלת פסטל, בשילוב לבן בנגיעות מוקה יקנה לחדר מראה רך ונעים. בחירת טקסטיל מדויקת תוכל לשמש את הילדה או את הנערה גם בשלב מאוחר יותר.
  • לחדר לבן שמנתי חמים יתאימו גוונים אדמדמים, חומים, ורודים מעושנים ופודרות, כל מה שיש בו ממד של צהבהבות וקרמיות מתאים לחדר נסיכות.
  • לבן בנגיעות אפור ישתלב נהדר באווירה אורבנית באפור גרפיט, כחול כהה, וצהובי החרדל, תוך שימוש של אלמנטים לקוחים לדוגמא מהסרט מלחמת הכוכבים, בשילוב נועזות בצבעוניות המתקבלת מהפריטים והמשחקים בנגיעות של אדום רווי, ירוק, כחול ואפילו שחור.
  • אפשרות נוספת במסגרת תהליך עיצוב חדר ילדים  היא לצבוע את הקירות בפסי רוחב או אורך בגוונים שונים של כחול ותכלת, או מוקה ותכלת כך לתת מענה לצבעוניות מעודנת ומוצבת הנותנת ביטוי למגוון סגנונות ועולמות תוכן.
  • אם התעוזה מצויה בכם, ניתן ליצור מראה שובב ואסימטרי בחדר, לצבוע את רהיטי הילדים בצבעים לכאורה “ילדותיים” – אדום, צהוב, כחול וירוק וכך ליצור בחדר אווירה שמחה ועליזה. לדוגמא: את דלתות הארון או ארגז המשחקים. את מגירות השידה אפשר לצבוע כל אחת בצבע שונה.
עיצוב חדר ילדים לבנות

משמעות בחירת הגוון

משמעות הצבעים הינה רובד נוסף בשיקולים לבחירת הצבעים לחדרי הילדים והנוער. כידוע כל צבע נושא עמו משמעויות שונות ולכן יש ליחס חשיבות לבחירה בזמן עיצוב חדרי ילדים:

  • כחול – צבע המשרה רוגע, שלווה, רוחניות.
  • ירוק – התחדשות, צמיחה, הירגעות.
  • סגול – צבע המתקשר לרוחניות, מיסטיקה, משדר מלכותיות ותחכום.
  • ורוד – צבע שמאוד מתאים לחדרי ילדים, מסמל אהבה ונתינה, רכות.
  • לבן – הלבן מסמל ניקיון, טוהר, שלווה.
  • חום- קרקוע, ביטחון, יציבות.
  • צהוב- חריצות, שכלתנות, ריכוז, שמחה והנאה.
  • כתום- צבע חברתי, אופטימי, שמחה והנאה.
  • אדום- משדר דרמה וחיות. 
  • שילובי גוונים

עיצוב חדר ילדים תוך כדי שילוב צבעים

מומלץ לשלב מספר גוונים בחדרי הילדים ולא להיצמד לגוון אחד בלבד. את שילובי הגוונים ניתן להביע גם באמצעות הריהוט והאקססוריז ולא חייבים לצבוע כל קיר בגוון אחר. ניתן לבחור ולהתעניין בשילובי צבעים מומלצים בעמוד “שילובי הצבעים שלנו לחדרי ילדים” >>

סגנון הצביעה / טקסטורות וטרנדים חדשים

הקדישו מחשבה לשאלות הבאות לגבי בחירת צבעים בתהליך עיצוב חדרי ילדים: האם תרצו חדר בהיר או צבעוני? או שאולי הייתם מעדיפים חדר בגוונים טבעיים ונינוחים?
כחולים רכים, ירקרקים ושמנת הם צבעים מרגיעים בעוד שאדום, כתום וצהוב בוהק הם צבעים מעוררים. קחו בחשבון שלתינוק בן יומו ועד סוף שנתו השנייה עדיף השימוש בגוונים בעלי טון גוון פסטלי ולא גוונים בוהקים וחזקים. הגוונים המומלצים כצבע כללי לחדר הם: תכלת, ירוק תפוח בהיר, כתום אפרסק וורוד או כמובן שמנת.
על-מנת לעצב לילדינו חדר מעורר דמיון עלינו להשתמש בטקסטורות מעניינות, לרוב נמליץ על שימוש בטקסטורה בקיר אחד בלבד בחלל, אשר יעניק את העוצמה והעניין הרצויים, אך עם זאת במינון המתאים ביותר.

1. סהרה BRUSH: אפקט דקורטיבי עדין על בסיס מים, היוצר על הקיר מראה של סופת חול עם נגיעות מטאליות. את אפקט הסהרה BRUSH ניתן לקבל ב-32 גוונים שונים, החל מגוונים בהירים וניטרליים כגוון פנינה ועד לגוונים עמוקים וכהים כ”כחול חצות”.
2. אפקט הקטיפה: אפקט הקטיפה, הינו צבע פנינתי מהודר על בסיס מים, היוצר על הקיר מראה משי קטיפתי, המתקבל ע”י החזר ושבירת האור. מדובר בטקסטורה עדינה המעניקה תחושה כאילו הקיר עוטה עליו את בד הקטיפה. ניתן לקבל ב-25 גוונים בהתאם לצבעוניות אותה בחרתם לחדר.
3. אפקט צבע טיח: צבע על בסיס מים במראה טיח טבעי, המקנה לקיר מרקם מחוספס. לאלו מכם המעוניינים להכניס לחלל מראה טבעי ואולי אף להכניס את אווירת החוץ פנימה, זהו האפקט המתאים עבורו. ניתן לקבלו בכל אחד מגווני המניפה.
4. קריסטל BRUSH: צבע על בסיס מים בגימור מנצנץ ובחספוס עדין, המקנה לקיר מראה ייחודי וזוהר. מראה הקיר משתנה בהתאם לכמות הצבע שיושם, כמות האור וכיוון התאורה. ניתן לקבל את האפקט ב- 25 גוונים שונים.

לאלו מבינכם שרוצים לבצע שינוי מהיר בחדר הילדים, אך מעוניינים ליישם עיצוב חדר ילדים יותר סולידי ונקי, מומלץ לצבוע קיר כוח מרכזי בחדר. בדיוק עבור פתרון מהיר שכזה תוכלו להיעזר ב-ONE WALL, צבע המותאם לצביעת קיר אחד, משנה את החלל בקלות ובמהירות. פתרון קל, מהיר, פשוט וזול, לעיצוב בחלל החדר על-ידי צביעת קיר אחד, בכמות צבע המספיקה בדיוק לקיר אחד.
ONE WALL מכיל צבע אקרילי בגימור מט – מהודר, מגיע בשלוש אריזות המציינות קבוצות גוונים שונות: קבוצת גוונים נועזים, גווני ביניים וגוונים בהירים ורגועים.

עיצוב חדר ילדים לבנים

עיצוב חדר נוער

אומנם חדרי הנוער כבר הרבה יותר בוגרים ופיות ומלאכים כבר לא מתאימים פה, אבל עדיין כדאי לבחור נושא או איזה שהוא קו עיצובי שינחה ויעזור לנו בעיצוב. חשוב מאוד לקחת בחשבון שבחדר כזה יש יותר ריהוט: מיטה וחצי, שולחן מחשב, ארון יותר גדול, שולחן למידה, שידת טלוויזיה. אך בנוסף יש הרבה פחות עומס של צעצועים מה שנותן תחושה של סדר וניקיון.
רצוי ומומלץ בחום לשתף את הנער או הנערה בהליך העיצוב והבחירה. הם יודעים מה הם רוצים ומה טוב עבורם. אנחנו לא רוצים לעצב להם חדר שבסופו של דבר ייתן להם תחושה לא טובה והם יחפשו מקום אחר. זכרו, בגילאים האלו החדרים הם הממלכה שלהם, הם מבלים שעות רבות בחדר וחלק רב מהן הוא ללמידה, דבר המצריך אוירה רגועה ונעימה.
בחרו גוון רגוע שיהיה ברוב החדר. לגוון זה ניתן להוסיף גוון דומיננטי יותר שיוסיף את ה”פלפל” לחדר. עם הגוון הזה ניתן לצבוע חלק מקיר או קיר פחות דומיננטי. גם פה הריהוט צריך להתאים לגוון הנבחר ולהשלים את המראה הנקי.
העצה הגדולה ביותר היא להכין עבורם חדר נעים בעל עיצוב רגוע על מנת לעזור להם להתרכז ולעבור את גיל ההתבגרות בשקט יחסי.

בטיחות בחדר הילדים

אנו משקיעים מחשבה רבה בתהליך עיצוב חדרי ילדים כך, שיהיה נוח ונעים למשחק ולשינה. בעת תכנון חדר הילדים מומלץ לתת את הדעת גם לנושא הבטיחות, גם בנושא בחירת הצבע.
חשוב מאוד לוודא שכל צבע בו רוצים להשתמש בחדר הילדים, יהיה על בסיס מים, ללא ריחות לוואי, יכיל LOW VOC ויהיה ידידותי לילד, למשתמש ולסביבה.
חשוב לחפש סימונים על גבי המוצר, שיעידו על איכותו ובטיחותו:
• סימון של LOW VOC או VOC FREE – VOC הן תרכובות אורגניות נדיפות המהוות מרכיב בצבעים וציפויים רבים, גם במוצרים על-בסיס מים. ריכוזים של תרכובות אלו באטמוספרה בשילוב קרינת UV מהשמש תורמים ליצירת ערפיח. התקינה האירופית מגבילה את השימוש ב-VOC בצבעים ומוצרים דומים לפי קטגוריות. לכן, יש לחפש סימון של ריכוזי VOC נמוכים או אפס VOC בצבע, על מנת להגן על הסביבה ועל המשתמשים.
• תו ירוק של מכון התקנים הישראלי – תווים אלו מעידים כי הצבע בצורתו הסופית וגם בתהליך הייצור שלו לא פגע בסביבה, הינו על בסיס מים ואינו מסכן את המשתמש או סביבתו.

צבע אפור בחדר ילדים

להזמנת צבע עד הבית לחצו כאן 

נירלוט נעים!
כתבות נוספות