מעצבים את הבית עם צבע לבן

הגוון הלבן, הוא מוטיב בסיס בעיצוב הבית עם קסם נצחי, קלאסי ואלגנטי, המשדר תחושות של ניקיון וטוהר. צבע לבן על כל גווניו יעניק לבית מראה שלם, נקי, טהור וחדש. בין אם מדובר בלבן מוחלט, לבן שבור, לבן חם או לבן קר, העושר הצבעוני שלו הוא אינסופי וכל אחד יכול למצוא את הלבן הנכון לו. התוצאה טבעית ויפה ומשמרת מראה קלאסי המאפשר לכל סגנון של ריהוט ודקורציה להשתלב עמו נפלא.

בתקופה האחרונה ישנה מגמה בה אנשים שואפים לחזור אל הטבעי, הבסיסי והאותנטי. ליצירת כנות ופשטות בכל הסובב אותנו ובחלל הבית החשוב כל כך. אם כך, כיצד נכון ליצור אוירה נעימה ועוטפת בחלל? התשובה טמונה בשמירה על מראה טבעי וקלאסי גם יחד. חיבור בין חומר, צבע, מרקם ואובייקט יאפשר יצירת מראה על זמני בחלל הבית. בין אם אתם אוהבים מראה כפרי משופשף, בין אם אתם אנשים של גימור מודרני ונקי ובין אם מראה עשיר ומהודר עם ניחוח אירופאי ממלא אתכם אושר. כל הסגנונות כולם נעטפים ע”י צבע לבן והוא עתיד ללוות אותנו גם בעתיד.

white-room-001

צבע לבן אינו רק לבן בוהק ונצחי הוא גם כותרת כללית לעשרות ואולי מאות גוונים בהירים במיוחד, אשר למרביתנו פשוט נח יותר לכנותם לבן. כאשר נרצה חלל בהיר ופחות בוהק, נפנה לגווני הלבן עם נגיעת גוון עדינה כזו או אחרת. כל אחד מגווני ה”לבן עם נגיעה” משדר משהו שונה ויעניק לחלל תחושה שונה, לדוגמא:

  • צבע לבן עם נגיעה של מוקה (NWC030) מדמה את הנגיעה הראשונה של תמצית הקפה בקצף החלב, משדר חום ורוך והוא אידיאלי ליצירת אווירה רגועה בטוחה ונינוחה בבית.
  • לבן עם נגיעה של אפור אבן (NWC040) נתפס כלבן המודרני, משדר ניקיון, אלגנטיות, איזון ומזוהה עם העולם האורבני, עם טכנולוגיה מתקדמת, עם מינימליזם, פונקציונאליות ונוחות.
  • לבן עם נגיעת שמנת (NWC020) הוא הלבן הקרמי ובאופן מטאפורי גם במרקם שלו- גוון זורם, מאפשר, רך, עוטף ומפנק.

white-room-002

טיפ

התחילו מהלבן כבסיס – כלומר החלל הלבן הוא נתון וממנו המשיכו הלאה עם חומרים וגוונים במינונים שונים.

גווני הלבן השונים פותחים לנו, למעשה, קשת של גוונים לבנים וגווני אוף ווייטים. הבחירה נעשית בהתאם לאופיו של החלל: כפרי, תעשייתי, אלגנטי, טבעי, צרפתי ועוד. לכל טון של לבן השפעה מכרעת בתחושה בחלל. בדוגמא מוקצנת, נסביר שחלל כפרי עמוס ברהיטי עץ כבדים ומשופשפים, אשר יצבע בלבן עם נגיעת אפור, יראה זר ויצור דיסוננס בחלל המעוצב.

לכן, להלן חלוקה בסיסית של גווני צבע לבן בחללים שונים:

  • למראה חמים ואלגנטי בחללים נטולי סגנון מובהק נמליץ לבחון את הלבנים עם נגיעות המוקה השונות.
  • למראה אורבאני או תעשייתי בהם שולטים חומרים קרים ורצפות בטון, נמליץ לבחון את הלבנים בנגיעות אפורות למיניהן או לחליפין גוון EXTRA WHITE
  • למראה כפרי או “וינטג” לבן עם נגיעות שמנת עדינות יעשה את העבודה.
  • למראה טבעי וקליל בהשראת בית על הים, לבן בנגיעות תכלכלות או נגיעת ירקרק זית או חיטה.
  • למראה צרפתי אירופאי קלאסי, לבנים בנגיעות הפודרה יעניקו תחושה רכה ורומנטית.
    טיפ

    צרו לעצמכם סקאלת חומרים מעניינת – על מנת ליצור חדר נעים, מזמין ולא סטרילי, בחרו בחומרים שונים המרכיבים את העיצוב הכולל: קירות צבועים בלבן אפרפר, פרקט בלבן משופשף, ספת פשתן בגוון אוף וייט טבעי, שטיח ארוג בגוון טבעי ובהיר, וילונות שיפון לבנים ושקופים ונברשת מברזל שחור יצוק או אפילו בזהב מטאלי מהודר על פי המגמה הרווחת כיום. כל אלה יוצרים תמהיל חומרים שישמור על חלל לבן ופשוט אך עם אופי מזמין ומעניין.

לנירלט מניפת לבנים (Nirlat White Collection) המכילה 28 גווני לבן מובילים הכולל את גוון ה- EXTRA WHITE שהינו לבן מוחלט, הגוון הכי לבן שיש. בנוסף ניתן למצוא גווני לבן שונים במניפת ה-COLOR IS של נירלט, שם ניתן להתרשם מגווני לבן הנפוצים ביותר: IS0001, IS0025, IS0017 ו-IS0011 .
טיפ! כאשר אנחנו מסתכלים על צבע לבן “עם נגיעה” הוא נראה לנו הרבה פעמים לבן רגיל ואנחנו לא מצליחים להבחין בפיגמט השונה שיש בו. שימו ליד הגוון נייר לבן או דוגמא של ה-EXTRA WHITE (שהינו לבן מוחלט) ותראו כמה שהלבן “עם נגיעה” אינו לבן.
אם אתם “אנשים של צבע לבן”, אנחנו ממליצים לכם ללכת עליו עד הסוף. קירות לבנים, ריהוט לבן וטקסטיל לבן. זה יכול להראות כחלל מודרני “הייטקי” בו הכול לבן ורק הפרזול ומכשירי החשמל עשויים נירוסטה למשל. או כשנרצה ליצור מראה סקנדינבי בו החלל שטוף בלבן, קירות ומשקופים צבועים בלבן עם נגיעה אפרפרה עדינה אך הרצפה הינה ריצפת עץ, והריהוט מאוד טבעי ומשלב זכוכית, ברזל שחור, עץ ואבן. זכרו, גם אם מדובר בלבן, ניתן ליצור מראה חמים יותר, קר יותר, אורבאני או כפרי. בדיוק לפי טעמכם האישי.

white-room-003

להלן טיפים לשילוב בין גווני הלבן לגוונים נוספים:

  • צבע לבן שמנתי חמים יתאים לגוונים אדמדמים, חומים, ורודים מעושנים ופודרות, כל מה שיש בו מימד של צהבהבות וקרמיות.
  • לבן עם נגיעות של מוקה יתאים מאוד לירוקי זית, סגולי חציל, כחולים מעושנים.
  • לבן עם נגיעה של אפור יכול להתאים עם גוונים קצת יותר נועזים כמו כתום, ירוק תפוח, שחור פחם ואדום.
  • לבן בוהק יתאים לכל צבע בוהק, למשל צהוב חזק, אדום דובדבן, סגול מלא ועוד רבים, תלוי בהעדפתכם האישית ומה שהכי נכון לביתכם.

 

טיפ

שלבו פריטים שיבלטו מתוך הלבן – עיצוב בלבן הינו דרך מצוינת להדגשת פריט אחד או יותר בעל צבע ומראה ייחודי. שילוב של נקודות צבע בחלל לבן יראה טוב תמיד, ויוסיף הרבה עניין לחלל, גם אם מדובר בנקודת צבע אחת ויחידה. לדוגמא, זו יכולה להיות מנורת תקרה מיוחדת, או שילוב מעניין של טקסטיל כמו מספר כריות בצבעוניות עזה זרוקות על הספה.

עיצוב החלל, מתחיל מהמעטפת. הקירות יוצרים את הבמה לשאר האובייקטים. המשחק בין גוון למרקם, ההופכת את הקירות לנוכחים ומעשירה את העיצוב הכולל. גווני צבע לבן טבעיים מגיעים בגימורים שונים, בכך, נוכל להדגיש גוון קיר בחלל באמצעות הכנסה של מרקם שונה משאר הקירות ועדיין להישאר בגווני הלבן עם נגיעות. כלומר הן גוון נוסף ויפה על הקיר והן טקסטורה חדשה ומעניינת. כך הקיר הופך למוקד בחלל החדר.

white-room-004
לסגנון עשיר ומהודר, אפקט הקטיפה הינו מושלם למשימה. זהו אפקט דקורטיבי המעניק לקיר מראה קטיפתי עם ברק עדין, מעברי גוון והצללות שקטות בדיוק כמו בבד הקטיפה. את אפקט הקטיפה ניתן להשיג בגוונים רבים מבהירים ועד עמוקים ורווים. אך אם בנושא הגוונים הבהירים עסקינן קיימים מספר גוונים כגון פנינה בסיס L מקסים או תכלת ערפילי (LK16) אשר בשילוב עם גווני הלבן יוסיפו מימד עשיר וייחודי. למשל, חדר שינה הצבוע בגווני הלבן ישתלב באופן מושלם עם קיר גב המיטה הצבוע באפקט קטיפה בגוון פנינה (בסיס L) ושינוי הטקסטורה ייתן רובד נוסף לקיר.
למראה טבעי ומשופשף עם ברק מטאלי, שימוש באפקט דקורטיבי, סהרה Brush, יצור את השילוב הנפלא בין הטבעי והמחוספס, לבין גימור מתכתי מבריק. גם כאן תוכלו לעשות זאת בעצמכם והתחושה בחלל תשתנה באופן מיידי. דמיינו חלל סלון עם צבע לבן בוהק עם קיר מרכזי המעוצב עם סהרה Brush של נירלט בגוון נגיעת ברונזה (SBL03) או נגיעת מוקה (SBL04) או נגיעת כסף (SBL02) עם טקסטורה חולית, והתוצאה שתתקבל היא עדכנית מודרנית ומעוצבת, כאילו התווסף רהיט חדש ומרהיב לחלל.
מראה ייחודי וטבעי במלוא מובן המילה, מעניק אפקט צבע טיח, צבע על בסיס מים במראה טיח טבעי, המקנה לקיר מרקם מחוספס. מראה הקיר משתנה בהתאם לאופן היישום, כמות האור וכמות התאורה. אפקט צבע טיח ניתן לגוון בכל גווני מניפת נירלט ויכול להשתלב מצוין עם עיצוב בלבן על-ידי הכנסת מראה כפרי ואופי לחלל. על-מנת לשמור על העיצוב הלבן נמליץ לגוון את האפקט בגוונים הבהירים מתוך מניפת הצבעים שלנו.
בית אשר צבוע בגוון בהיר כלשהו ומשולבות בתוכו טקסטורות מעניינות יצור מראה רב ממדים מעניין ויאפשר קבלת גוונים נועזים יותר דרך האביזרים, הטקסטיל והתמונות.
ולסיום חשוב לזכור – תנו לחלל לנשום – אחד הדברים החשובים כאשר מעצבים עם שימוש רחב בגווני צבע לבן, הוא לתת לחלל “לנשום”. הכוונה כאן היא לא להעמיס בפריטים ובריהוט. זכרו כי בחרתם עיצוב בלבן על מנת להעניק לחדר תחושה רגועה, נקייה ונינוחה. אל תסתירו את האפקט של הלבן על ידי שימוש מוגזם בריהוט וחפצים משלימים. כך יהיה לכם נעים יותר והחדר ירגיש מאוורר ופתוח יותר.

 

למניפת הגוונים הלבנים של נירלט לחצו כאן

 

נירלוט נעים!
כתבות נוספות