בטון – לא מה שחשבתם

בשנים האחרונות יוצא הבטון מגבולות שימושו כמרכיב קונסטרוקטיבי בשלד הבית, והופך להיות אלמנט ויזואלי – עיצובי – אופנתי. אם בעבר פגשנו בבטון בעיקר כשהוא נשפך מתוך מערבלי בטון אל תוך תבניות באתר הבנייה, היום ניתן לפגוש אותו בקירות  דקורטיביים בפנים או בחוץ הבית, כמשטח עבודה במטבח, בריצוף, באקססוריז, ואפילו כריהוט.

הרעיון מאחורי שילוב בטון בחלל הבית הוא חשיפת ה”אמת” של המבנה, והשארת שלד המבנה חשוף. סגנון זה משתלב בעיקר עם עיצוב תעשייתי או עיצוב מודרני – נקי, אך יכול להתאים גם לעיצוב כפרי, בעיקר בשילובים של בטון ועץ המקנים לבית אופי מודרני אך חם. אחד השימושים המוכרים ביותר של בטון כאלמנט ויזואלי הוא קיר בטון בפנים הבית, אשר נשאר חשוף ללא חיפוי או צבע, נושא עליו את הסימנים והבליטות של תבנית היציקה, ונותן תחושה תעשייתית.

החיסרון העיקרי במקרה של קיר בטון הוא בכך שהוא מחייב הכנה עוד משלב התכנון כיוון שמדובר בקיר שיש לצקת אותו (במקום לבנות אותו מבלוקים) ולהשאירו ללא טיח וצבע. בהמשך במקרה שרוצים לערוך שינוי עיצובי ולהפוך קיר בטון חשוף לקיר רגיל נדרש יישום טיח וצבע ע”י בעל מקצוע.

להוסיף טאץ’ עיצובי בכוחות עצמכם

למי שמתקשה לתכנן את עיצוב הפנים כבר משלב הבניה, ולהתחייב על קירות מבטון חשוף עוד לפני שבניית הבית התחילה, ולאילו שכבר גרים בבית או דירה קיימת ומעוניינים בכל זאת לשחזר את אפקט קיר הבטון, ניתן להשיג אפקט דומה ע”י יישום מוצרי גמר ייעודיים במראה בטון במגוון גימורים. נירלט מציעה סדרה שלמה של מוצרים המעניקים לבית את מראה הבטון, לדוגמה, פרנ’צסקה(דונות)  טיח מינרלי מוכן לשימוש במראה מוחלק עדין עד משופשף, המעניק לקיר מראה מעונן טבעי.

מוצרי  נירלט
 
 

גם עם טיח וגה ,טיח מינרלי רב-עובי במראה טבעי, ניתן ע”י יישום הגוון והגימור המתאימים, להעניק לקיר מראה אורבני, בטון מוחלק או תעשייתי למראה בטון לא מעובד.

לטובת מי שמעוניין לשדרג את הבית עם קיר דקורטיבי במראה בטון באופן עצמאי נירלט מציעה מוצר חדש אפקט דקורטיבי במראה בטון ליישום עצמי.

בניגוד לשני המוצרים הקודמים המיושמים ע”י בעלי מקצוע, כאן מדובר בחומר שפשוט וקל ליישם לבד באמצעות רולר וספוג ויסקוזה.  המוצר הינו אפקט דקורטיבי אקרילי במראה בטון מהודק-משופשף המקנה לחלל מראה מעוצב ומודרני.

קיר במראה בטון ישתלב מצוין עם חלל בגווני גרפיט, חאקי, אפור חם (עם נגיעות חום), מוקה וירוקים מעושנים לקבלת חלל בסגנון תעשייתי.

אם נרצה להקנות לחלל מראה מודרני-אורבני נשלב דווקא גוונים מוחלטים כגון EXTRA WHITE לבן, EXTRA BLACK שחור ואפורים בשילוב הדפסים גרפים של אקססוריז וטקסטיל למראה מאופק ונקי.

צבע לבן עם נגיעות מעניינות

מראה הבטון ישתלב מצוין גם בסגנון עיצוב סקנדינבי המאופיין בגוונים מעושנים עדינים ופסטלים למראה רך המשדר שלווה ומעט רומנטיות בשילוב אקססוריז וטקסטילים רכים וטבעיים.

ריצוף, ריהוט ואקססוריז: כי בטון זה לא רק קיר

רצפת בטון הופכת להיות פופולרית מאוד בשנים האחרונות, בין אם מדובר בריצוף באריחים דמויי בטון, או בדבר האמיתי- רצפת בטון מוחלק המקנה לבית כולו מראה אחיד ללא פוגות. רצפת בטון מתאימה מאוד לבתים בעיצוב מודרני, קווים נקיים וסגנון מינימליסטי ומגיעה במגוון פני שטח ובגווני אפור ולבן. רצפת בטון מוחלק עמידה מאוד, קלה לתחזוקה ומאפשרת לרצף בקלות חללים בעלי קירות מעוגלים ופינות, אך מן הצד השני עשויים להיווצר בה סדקים והיא מקשה יותר על תיקונים של מערכות הנמצאות ברצפה כמו אינסטלציה.

בגזרת האקססוריז והריהוט ניתן למצוא כמעט הכל מבטון, החל ממדרגות, עציצים, כיורים ומשטחי עבודה וכלה בקערות דקורטיביות, פמוטים, פסלים, גופי תאורה ואפילו ספסלים וכיסאות. כך שגם למי שחושש לשלב את הבטון בצורה מסיבית בבית, קיימות מגוון דרכים להכניס נגיעות של הטרנד על מנת לתת לבית תחושה מודרנית וצעירה.

 

בכל סגנון שתבחרו, אפקט הבטון ישתלב מצוין וייתן מראה עדכני ומעוצב.

אפקט בטון

 

נירלוט נעים!