2017 – Colors of the year are here

כמידי שנה, אנו נרגשים לקראת הכרזתן של חברות הצבע המובילות בארץ ובעולם על צבע השנה שלהן. אותו גוון ייחודי, שנראה השנה בכל זירות העיצוב: על-גבי קירות הבית אבל גם באופנה וטקסטיל. כל חברה מבצעת התבוננות מעמיקה ולומדת את הרוח העיצובית המנשבת מכל החזיתות, ומתרגמת את מסקנותיה לסקאלת גוונים ובראשה אותו גוון מוביל אשר בעיניה יבלוט יותר מהשאר. מה בא קודם, זו תמיד השאלה הנשאלת, האם ההכרזה מביאה את כולנו להקיף עצמנו בלייף סטייל המכיל את הגוון החגיגי? או האם כבר התחלנו לחפש ולרצות את הגוון המדובר, ובעקבות כך ישנה הבנה כי אליו צמא הקהל שוחר העיצוב והצבע? כך או כך, להלן רשימת הגוונים המנצחת לשנה הקרובה:

נירלט – IS0599 Florida Waters

כמובן שגם השנה הכריזה חברת “נירלט” על צבע עוצמתי בעל נוכחות יוצאת דופן, הלא הוא IS0599 Florida Waters מתוך מניפת ה-COLOR IS.

גוון כחול רויאל עמוק ועשיר, היכול להעניק מראה מעוצב ועדכני לכל חלל, לקיר, לרהיט או כל פריט טקסטיל.

אין ספק שזוהי השנה בה נראה הרבה גווני כחול, ובראשם אותו כחול מלא, כמעט אלקטרי, שישתלב נפלא עם לבן בוהק ונגיעה של זהב, או לחילופין גוון צהוב עז לצד גוון לבן Extra White ואפילו נגיעת פוקסיה להשלמת מראה חי ומדויק.

הבחירה של “נירלט”, בגוון הכחול המדובר, נעשתה לאחר מחקר מעמיק וזיהוי מגמות בשוק. את הגוון הזה נחווה השנה באופנה, בפריטי אקססוריז, באלמנטים לעיצוב הבית, כש”נירלט” מובילה את הטרנד של הכנסת הגוון המדהים הזה גם לחלל הבית.

מדובר בגוון שייתן לקירות מראה מרהיב ומעוצב וההמלצה שלנו בנירלט היא להעיז ולהכניס גוונים כהים לחלל, בעיקר כשמדובר בגוון טרנדי שכזה.

GREENERY PANTONE 15-0343 – PANTONE

הגיע הזמן לקחת אויר!

הצבע הירוק המרענן, מוכתר במים אלה לצבע השנה, אלמנט מפתיע נוכח הצבעים אותם תראו בהמשך.

חברת “פנטון”, מבשרת את פתחה של שנת 2017 כשנה של התחלות חדשות, איכות חיים ולייף סטייל בריא. הגוון הירקרק-צהוב משמש השראה לפתחה של עונת האביב. אנשים בלב הכרך מחפשים דרך להתמלא באנרגיה, בחמצן נקי ובירוק-עד, להקיף עצמם בתחושת התחדשות ולצאת למרחבים.

אנו בתקופה של צורך בלתי פוסק להקיף עצמנו בירוק גם בשגרת היום יום, בבית ומחוצה לו. הצורך בממד טבעי וכזה המשתקף בגוונים הירוקים הינו חלק בלתי נפרד מהארכיטקטורה בת זממנו.

הירוק הזה מקנה תחושה פנימית של חיוניות ורצון למלא אחר מאוויים פנימיים והגשמה עצמית. כמה חיוביות, כנות ותחושה טובה משרה הירוק אשר ללא ספק יהיה המרענן הרשמי בעולם הצבע לשנת 2017.

הירוק הרענן מופיע במניפת נירלט בגוון IS0774 Green Gone Wild – הישארו רעננים!

Shadow 2117-30 – Benjamin moor

ענקית הצבע האמריקאית מכריזה על גוון מסעיר ודרמטי, סגול- אפור כהה ומעושן Shadow 2117-30. מעין גוון אינטימי, חורפי ונעים, אך בהחלט מתאים ומכון לנועזים יותר בינינו. הסגול הפחמי ישתלב נפלא עם גווני אוף ווייט, גווני זית עדיני וצהוב חרדל טבעיים. הגוון עוסק ביצרת אוירה, ולו תחושת הידור רב. במניפת נירלט הגוון הינו IS1285 Jazlin.

Denim Drift – Akzo Nobel

מכאן נעבור לענקית הצבע ההולנדית Akzo Nobel אשר הכריזה על הגוון הנפלא Denim Drift כחול-אפרפר מעושן, רך, נעים וטבעי למראה. כחלחל אפרפר הוא צבע קז’ואלי ונפלא, על פי החברה, הוא מסמל את השמים מעלינו. הוא יראה נפלא בחדר שינה או במטבח. יש בו כנות והוא משרה אוירה נינוחה ונקייה. הגוון הינו חלק מסקאלת כחולים נפלאה אותה פיתחה החברה.  במניפת נירלט הגוון הינו IS0504 Indian Tears.

Poised Taupe – Sherwin Williams

חברת הצבע האמריקאית הזו מכריזה על גוון גרז’ נפלא במנעד כהה יחסית. Poised Taupe מעין ערבוב בין חום לאפור. גוון עצי , גם הוא טבעי, גם הוא אינו גוון ברור ומוחלט ולעיתים יראה יותר אפרפר ולעיתים יותר לכיון הסקאלה החומה. כך או כך, זהו גוון היוצר תחושה חמימה, Cozyness לדברי Sherwin Williams – תחושה זו היא הכותרת עבור האווירה הנוצרת בכל חלל בשימוש בגוון הגרז’י המעט כהה והמאוד חמים הזה. במניפת נירלט הגוון הינו IS0553 Smoky Wings.

lemon burst – Behr Paint

בחברה הקנדית לא הוכרז גוון רישמי, אלה קולקציה שלמה. יחד עם זאת, ניכר כי גוון אחד בלט על פני האחרים. תוספת מרעננת של גוון לימוני, lemon burst המעניק אור וחיות לכל חלל ומוציא אותנו משלבתינו האפרורית לתוך אוירה  צעירה וקלילה. במניפת נירלט הגוון הינו IS0847 Yellow Blitz.

Purple Verbena – PPG Paint

החברה האמריקאית מכריזה על גוון נהדר ורלוונטי Purple Verbena  שילוב בין סגול לילך לאפור. גם כאן הנגיעה האפרפרה הופכת אותו לבוגר יותר, ועם זאת, טרנדית יותר. החברה מתארת השתקפותם של חיים מודרניים –  ובוהמיים אם תרצו, בנוכחותו של הגוון הסגלגל. מעין התבגרות מאוחרת הנכנסת לתוך הבית. הסגלגל ישתלב גם הוא עם גווני קרם נעימים ועם אותו צהוב לימוני שהוזכר ב-Behr paint ובמניפת נירלט הגוון הינו IS1275 High Style.

כפי שאתם רואים – המגוון הוא רחב ולכן ההצלחה בהחלט מובטחת. אין זה משנה באיזה גוון תבחרו השנה, הכי חשוב הוא לזכור להתחשב בסקאלת הגוונים והחומרים הקיימת בבית ולהתאים אליה את אותו גוון חדש שיצטרף למשפחה. צבע הוא אלמנט נפלא לעיצוב וליצירת אווירה כשהצורה הכי קלה והנוחה לעשות זאת היא על-ידי צביעת הקירות.

נירלוט נעים!