צבע השנה לשנת 2018

כמידי שנה אנו בנירלט מסכמים תהליך התבוננות רחב אשר בסופו תחזית עיצוב ומגמות בתחום הצבע, החומר, הסגנון והלך הרוח העתידים ללוות אותנו ב-2018. תמיד ישנו גוון בעל משקל רב יותר, בעל משמעות עמוקה יותר על פני שאר הגוונים. אנו מקפידים לבחון מהו אותו גוון בעל נוכחות גדולה יותר, בכל זירות העיצוב ואותו נרצה לראות כמובן גם בסביבה הביתית.

השנה, הגוון הנבחר הוא IS 0560 . זהו גוון בסיסי, טבעי, נעים. מדובר באפרפר חם, מעין שילוב של אפור, חום ולבן. נראה כי זהו הגוון המושלם לכל חלל אשר הדגש העיצובי בו הוא טבעי ועוטף. הגוון מגיע מסקאלות של אבן, של חול, של קרקע ואדמה.  אפשר בהחלט לומר כי הניטראלות המאפיינת את הגוון מהווה בסיס נפלא להמשך העיצוב. קרקע חשופה , אם תרצו, להמשך פורה.

צבעים מחוץ לקופסא

AWAKENING/ התעוררות

הגוון נקרא “התעוררות”. מגמה רחבה מצביעה על שינוי מהותי בכל הנוגע לאורח חיינו. אני נמצאים בשיאה של רוויה טכנולוגית, תקשורתית-חברתית, חשיפה בלתי פוסקת, מעין מסך החוסם את הפשוט והבסיסי ומציג תמונת שווא. חוש השיפוט שלנו כמטוטלת לא בטוח מה אמת ומה לא. מתוך כל אותו כאוס דיגיטאלי, ישנו רצון עז לעצור, להתבונן פנימה ולחפש אחר כנות ריגשית וכנות סביבתית. אנו בהקצנה מחפשים אחר חומרים טבעיים, עשייה אישית, צורך לגעת פיזית בחומר ולא רק דרך תמונות. ישנו רצון להתקרבות בין אישית ולא רק במסרים מתוכנתים. אותו צורך לשנות ו”להתיישן” תמיד יגיע לצד קידמה אותה לא ניתן לעצור וצריך לדעת ,כמו תמיד, לאזן.

צבע השנה שלנו הינו גוון מתוך קבוצת גווני אדמה אותה נשתף אתכם ממש בקרוב. גווני האדמה נעים על הסקאלה שבין ירוקים אפורים, לחומים, לאדומים וכתומים טבעיים ועד לגווני האבן והחול. אנו רוצים לעטוף עצמנו בגוונים חמים, עזים אך בעלי אופי טבעי. אנו רוצים לחזור ל”אמא אדמה” , לצמוח ולהתחיל מחדש. משהו בגווני האדמה נותן חום ויציבות לה אנו משוועים בסופו של יום.

צבע השנה יעבוד נפלא לצד גוונים רבים, החל מלבן שבור עם נטיה לאפרפרות עדינה ודרך אפורים חמים כהים במיוחד. ירוקי זית וגווני טרקוטה ישתלבו עימו למראה נועז יותר, גווני קינמון ודלעת יקבלו נוכחות על גבי הנטראליות שלו. הוא גוון בהיר אך לא מדי, מעין גוון מאוזן כאשר רוצים נוכחות של צבע בחלל פנימי או חיצוני ללא תחושה של עומס.

צבע התעוררות

בקרוב נחשוף את הקולקציה המלאה לשנת 2018.

5 קבוצות של צבעים המגיעות מחמישה ספורים או חמש נקודות למחשבה על העתיד לבוא. הקולקציה עוסקת במימד התחושתי מההסטורי דרך המוכר והיציב ועד הביזארי והמרוחק. אנו ללא ספק חלק מעידן החוצה את קווי הזמן ונוגע באופן בלתי פוסק במה שהיה ובמה שיהיה ומתרגם אותו לכאן ועכשיו.

נירלוט נעים!