רוחות חדשות של שינוי – מגמות צבע 2021-2022

לאחר ששנת 2020 בצל התפרצותה של מגפת הקורונה לחיינו, הייתה מאתגרת בלשון המעטה, עם המשבר שתקף אותנו לא רק בסביבתנו המוכרת, אלא בעולם כולו, גרם לנו לעצור לרגע ולהביט אל תוך עצמנו. לא נוכל להתעלם מרוחות השינוי הנושבות פה אצלנו, הן מבחינה חברתית, הן מבחינה פוליטית ואפילו בגזרת מזג האויר, אלה ועוד, משפיעים רבות על איך יראו עבורנו מגמות העיצוב בשנת 2021 ובטח ב-2022 . תרבות הצריכה והעבודה השתנו וקיבלו משמעות שונה לחלוטין. כמו גם חברתית, תרבות הבילוי, תרבות האירוח, גם היום, אחרי החיסונים והמצב הרגוע יחסית בארץ, מרגישים קצת עם הפנים אל הלא נודע, קשה להגיד שאנחנו מרגישים בטוחים לגבי כל מה שקורה מסביב. המצב הזה גורם לכולם להתכנס בתוך עצמם, ולהבין שאין כמו הבית. עם בזיק של אופטימיות והרבה תקווה לתקופה טובה ובריאה יותר, חשוב לנו שהסביבה שלנו תציע נוחות – וגם תכניס שמחה וחדוות שמחה לחיינו, זו הסיבה שבחירת הצבעוניות סביבנו, תהווה אבן דרך משמעותית בעיצוב הפנים ותשפיע ישירות על הפרודוקטיביות ומצב הרוח שלנו.

 

ביופילה – ירוק לעד

שגרת החיים האורבאנית והתזזיתית שלנו במאה ה-21, שמתנהלת ברובה בערי זכוכית ובטון גדולות, הפכה את הטבע הירוק והנוף הפתוח למראה די נדיר. כרי הדשא והצמחייה- הטבע, מפנים את מקומם לטובת תהליך העיור המאסיבי וכדי לגשר על הפער הזה, התחלנו לאמץ את העולם הירוק והצומח לדירות ולבתים שלנו. מדובר בנטייה המולדת של המין האנושי להימשך לטבע ואל צורות חיים אחרות – מונח שנקרא ביופיליה (שילוב של טבע ואהבה ביוונית). זו אותה כמיהה שיש לנו לראות עצים ופרחים צומחים, לשמוע ציוץ של ציפורים וליהנות מהטבע שבחוץ. טבע שעושה לנו נעים בלב. הצבע הירוק בכלל משדר חיים, התחדשות, פוריות, בריאות ואנרגיה והוא מסייע להקלה על חרדה, על דיכאון ועל מתח. אם נהיה כנים “מגמת הירוק” אינה חדשה והיא מקבלת תאוצה ככל שהזמן עובר, משבר הקורונה אף העצים את הצורך בנוכחות הצבע הירוק, אותו נפגוש בצורות שונות, בין אם בצבעוניות של קירות וריהוט צבועים או בין אם בצורת טקסטיל בדוגמאות עלים או בכלל, של  אנשים המגדלים, מטפחים ומשקיעים בגידול צמחים, שהופכים מיד לחלק בלתי נפרד משגרת יומם ומהעיצוב והסטיילינג של החלל. רבדים של ירוקים באותו החלל מכל הסוגים יפגשו אותנו בשיא רעננותם.

סטודיו NOK עיצוב פנים, צילום: אורי אקרמן גוון: IS 0457
רות ארד עיצוב פנים, צילום: יואב פלד גוון: IS 0737

 

הניוד –  נטרלי- לי

נטרלי, טבעי ומזמין, הניוד, גוון מאד ארצי ושורשי, ספק חום בהיר, ספק בז’, ספק אפור חם, כשאנחנו מתמודדים עם עתיד לא ברור ומחפשים את התקווה שכולנו זקוקים לה. הגוון הזה הולם באופן מושלם את הצורך, גוון נצחי ותכליתי והפעם משמש לצביעת חללים שלמים, דירות ובתים \ ומחליף את הלבן הבסיסי שכולנו כל כך רגילים אליו.  

לבנת כהן מרין עיצוב פנים, צילום: עודד סמדר גוון: IS 0231
לבנת כהן מרין עיצוב פנים, צילום: עודד סמדר גוון: IS 0227

עוד נראה בשנתיים הקרובות, שילובים מפתיעים ולא שגרתיים המוסיפים נופך חדש ומרענן לעיצוב ומהווים חדשנות צבעונית ומעט נועזת

חמרה, חלודה קורל ומה שביניהם

חמרה וקורל עמוקים ומעושנים ישתלבו להם ללא חנופה בחללים, שני הגונים הללו יחד וכל אחד לחוד יקיפו אותנו, ולא בכדי. בשנת 2019 פנטון חברת הצבע העולמית הכריזה על הקורל כצבע השנה, אבל במקום הגוון האפרסק והוורוד שהיה פופולרי, נראה אינטרפרטציה בוגרת כהה, עמוקה ומעושנת יותר שמקבלת ביטוי משמעותי.  הגוון המרענן הזה, מלווה אותנו בשילובים שונים וברמות כהות שונות.

החמרה כבשה את מקומה בחזרה מימים רחוקים ומשויכת באופן ישיר לגוון החלודה הטרנדי שמשדר דווקא יוקרה, מי יכול היה לחזות שמשהו שגורם לאי נוחות כה רבה בחיים האמיתיים, יכול להיות צבע כה מושך? החלודה צוברת פופולריות בעולם העיצוב בשנים האחרונות וכעת רשמית – היא נבחרה לאחת מחיזויי הצבעים המובילים של חברות הצבע העולמיות. מדובר בגוון המשויך לסתיו ובואו של החורף, אך כיום, זהו גוון המתקבל בברכה כל השנה.

החלודה נראית מצוין כשהיא משולבת עם צבעי אדמה אחרים כמו טרקוטה, או גוונים אפרסקים כמו ורוד פודרה. ובטח עם הקורל העמוק המעושן והכהה, השילוב יוצר אסתטיקה מדהימה ומושלמת  עבור סגנון עיצוב מאד מודרני כיום בארץ ומכונה בוהו, בשילוב של קש, ראטן, שחור, עץ, מתכת וברזל שחור וחומרים טבעיים נוספים.

החמרה והקורל שניהם חולקים בסיס אדום, קורל וחלודה הם שילוב צבעים מקביל. בשל העובדה שהצבעים הם אנלוגיים וסמוכים בגלגל הצבעים, נשתמש בשניהם בגוון יחסית כהה, כך שייצרו איזון, ומבטאים תחושה רומנטית והרמונית שמתאימה באופן מושלם לסגנון הכה אהוד.

לילו הום עיצוב פנים, צילום: איתי בנית גוונים: IS 0050 , NTC013
לילו הום עיצוב פנים, צילום: איתי בנית גוונים: IS 0050 , NTC013

 

זהוב – כתום מנחם

הצהוב כבר מעל עשור מכה בנו כל פעם מחדש, ובכל פעם מפתיע ושונה, קיבלנו אותו חרדלי, צהוב בוהק, צהוב לימון, ובהשראת הזהב שכל כך לוהט היום בגזרת העיצוב, הפעם הוא מופיע כגוון שהוא גם עליז וגם מנחם, מין רמז של כתום זהוב בבסיס צהוב. התוצאה היא צבע מתוק ומטופח שמרגיש כמו דבש חם. נאמר עליו שהוא גוון המשדר אכפתיות, יכול להתאים גם לעיצוב בחדרי ילדים  בזכות איכויותיו הצעירות ונטולות המגדריות.

רות ארד עיצוב פנים, צילום: יואב פלד גוון: IS 0912
רות ארד עיצוב פנים, צילום: יואב פלד גוון: IS 0912

מרווה וכורכום – הפעם לא למאכל

 

חשבתם פעם שהשניים הללו ישתלבו מחוץ לסירי הבישול?, אז זהו! שאנחנו לא. והנה שני אלה לא רק משתלבים היטב בבישול, גם בעיצוב הפנים, שילוב של קירות וטקסטיל. השימוש בנגיעות כורכום בהירות עד כהות, מול המרווה מהרגיעה מייצרת פלטה של שלווה בהשראת הטבע.

לבנת כהן מרין עיצוב פנים, צילום: עודד סמדר גוונים: NTC117 , IS 0196

אפשר להמשיך עם השילובים עוד ועוד, השמים הם הגבול כשמדובר בצבעוניות ומעט מעוף ותעוזה, שילובים של כחול TEAL ואדום, שילובים של טרקוטות וירוקי זית, של כחולי פטרול וורודי פודרה, צהוב חרדלי וכחול מעושן ועוד. אנו מזמינים אתכם להתנסות בשילובים, להעז ולהנות מהדרך, לקבל מאיתנו יעוץ מקצועי במרכז נירלט או אונליין, לשתף אותנו בעיצובים היפים שלכם.

מעבר לכל חשוב שנשמור על עצמנו בריאים ונחייך באופטימיות ונסתכל קדימה.

 

נירלוט נעים!