להכניס את החוץ פנימה

יצירת חיבור חזק בין פנים וחוץ בעיצוב הבית מקנה תחושת מרחב, שלמות ואחידות, מכניסה אל הבית אור ואוויר ומעודדת זרימה בין החדרים. אין הרבה אלמנטים עיצוביים שמשפיעים כך על הדרך שבה אנחנו חיים בבית ועל חווית המגורים.

קיימות דרכים רבות לחבר בין החוץ והפנים, למשל, תכנון פתחים גדולים שדרכם ניתן לראות את הגינה ואת המרחבים הירוקים המקיפים את הבית, או הכנסת צמחיה לתוך הבית על-ידי הצבת עציץ גדול בסלון, סידור עציצים על מדפי המטבח ושילוב צמחיה בחדר הרחצה. אבל גם אם בבית שלכם אין אפשרות כזו או שאתם גרים בדירה שלא ניתן לייצר פתחים גדולים קיימות דרכים יצירתיות ופשוטות יחסית  שיאפשרו לכם להכניס את החוץ פנימה ולהקנות לבית תחושה של טבע, ייחודיות ועיצוב.

עיצוב חוץ בתוך הבית

צבע וטקסטורה המגיעים מן החוץ אל הפנים

לצבע ולטקסטורה השפעה רבה מאוד על התחושה בבית וחווית המגורים, גם כאן מיטשטשים הגבולות. אם בעבר נהוג היה לחלק את חומרי הגמר לחומרים עדינים יותר המתאימים לפנים הבית ולחומרים גסים ועמידים המתאימים למעטפת החיצונית של הבית, בשנים האחרונות הגבולות מטשטשים והחוקים נפרצים וניתן לראות יותר ויותר מעצבים ואדריכלים אשר עושים שימוש בחומרי הגמר החיצוניים, בעלי הטקסטורות הגסות יותר, לפנים הבית.

אם בעבר בחירת מוצרי הגמר נעשתה לפי ערכים פונקציונאליים – שליכטים וטייחים שמיועדים להגן על הבית חיצונית מפני רטיבות ונזקי מזג אוויר, היום משמשים מוצרים אלו כאלמנטים עיצוביים לכל דבר ולא משמשים רק לחוץ הבית אלא נכנסו גם לפנים הבית וניתן לראות בבתים רבים קירות מחופים בשליכטים אקריליים צבעוניים או בטייחים מינראליים.

טיח מינראלי הנקרא ווגה או טיח אקרילי במראה מינראלי הנקרא שליכט צבעוני EXTRA נטורה, בטקסטורה ובגוון ייחודיים יכולים לשמש להבלטת נישות בקיר, לכיסוי קיר שנמצא תחת גרם מדרגות ולהוספת עניין בעמודים שנמצאים בחלל הבית.

השימוש הנפוץ ביותר של טייחים ושליכטים בתוך הבית הוא בקירות מרכזיים בחללים הציבוריים. האמיצים שמוכנים ללכת עם הסגנון עד הסוף, יכולים לחפות את כל הקירות הפנימיים של הבית בשליכט צבעוני או טיח מינראלי בגוון בהיר, ליצירת מראה ייחודי.

הווגה המגיע בגוונים טבעיים וניתן ליישם אותו במגוון טקסטורות – מראה מגורגר גס, מראה משופשף, מוחלק, פצוע, מסורק, מגורד ועוד. לחצו לצפייה במניפת הגוונים של הטיח המינראלי של נירלט – מניפת ווגה

השליכט הצבעוני EXTRA קלאסי מגיע בארבעה מרקמים, עדין עד גס, והוא ניתן לגיוון בכל גווני מניפות נירלט

תוכלו להתרשם מכל סוגי הטייחים והשליכטים האקריליים הצבעוניים בעמוד הציפויים של נירלט.

רעיונות עיצוביים לשימוש בצבע וטקסטורה בבית

בבית המעוצב בסגנון אורבני- מודרני, למשל, ניתן לשלב את טיח הפרנצ’סקה שהינו טיח בעל מראה בטון שיקנה לחלל מראה תעשייתי קונסטרוקטיבי. בבתים המעוצבים בסגנון כפרי- טוסקני, ניתן לשלב בפנים הבית טיח מינראלי בגימור מעובד בגווני חול אדמה או טרקוטה, ליצירת קיר כוח המעצים את החלל ונותן אווירה כפרית ומחוספסת, המתכתבת עם הסגנון האדריכלי. ניתן לשלב קיר שכזה בסלון הבית, בפינת האוכל ואפילו בחדר הרחצה.

קיר מחופה טיח ווגה מינראלי בגימור טבעי בחדר הרחצה, מכניס תחושה טבעית ומרעננת. ניתן לשלב בגווני כחול וירוק לאווירה ים תיכונית, או בגווני אדמה, בגימור סהרה בראש (אפקט דקורטיבי שנותן תחושת חולית) לאווירת ספא מדברי.

דרך נוספת להביא את החוץ פנימה היא לשלב בעיצוב הפנים אלמנטים השייכים באופן מסורתי לחוץ, כמו פריטים מברזל ומקש המשמשים במקור לריהוט חוץ ושימוש בחומרים כמו אבן ועץ בעיצוב הבית ובפריטי הנוי.

עיצוב בטעם חוץ בתוך הבית

עולם הריצוף נענה גם הוא למגמה העיצובית השואפת לטשטש את הגבולות בין הפנים לחוץ. ניתן לראות סדרות ריצוף המציעות ריצוף פנים וחוץ בגוונים ובטקסטורה אחידה, ומאפשרות לרצף את סלון הבית ואת היציאה החוצה אל המרפסת כיחידה אחת. את הבטון, שהיה בעבר חומר ששימש בעיקר למשטחים בחצר הבית ולאלמנטים באדריכלות נוף, ניתן למצוא היום בתוך הבית בריצוף פנים, בקירות בטון חשופים, ריהוט, אקססוריז ואפילו כמשטח עבודה במטבח.

ליצירת עיצוב פנים המטשטש את הגבולות בין פנים לחוץ, רצוי לעשות שימוש בשילוב מספר אלמנטים עיצוביים המוזכרים לעיל ובעיקר בצבע וטקסטורה מתאימים על מנת ליצור הרמוניה ואחידות בין האלמנטים.

לבחירת צבעים וטקסטורות אתם מוזמנים להתרשם ממניפת הגוונים הטבעיים והקלאסיים

זכרו שלא חובה להגביל את הבחירה לגוון מתוך המניפה הזו מכיוון שניתן להתאים גוונים באופן אישי וקיימים אינסוף גוונים לבחירה. נשמח לעזור לכם להתאים גוונים באמצעות יועץ הגוונים הדיגיטלי שלנו. כאן תוכלו לתאר את החלל, את העיצוב והסטיילינג הרצויים, לעלות תמונות ולקבל תוך 48 שעות תכנית צבע ישירות אליכם למייל מאחד מיועצי ההשראה של נירלט – יועץ הגוונים הדיגיטלי.

נירלוט נעים!

נירלוט נעים!