צבעים ידידותיים לסביבה – טיפים לבחירה נכונה

איך לבחור “צבעים ירוקים”? 

חפשו את הסימונים שישמרו על הסביבה ועליכם! 

צבע ירוק

בשנים האחרונות גוברת המודעות לשמירה איכות הסביבה וצריכת מוצרים ידידותיים לסביבה ולמשתמש. יותר ויותר צרכנים מחפשים את “המוצרים הירוקים” בכל תחומי החיים החל מנייר ממוחזר, ירקות אורגניים ועד שיטות בנייה ירוקות.

גם תחום הצבע עובר בשנים האחרונות מהפכה ועולה הדרישה מצרכנים ומהרשויות למוצרים ירוקים וצבעים ידידותיים לסביבה. ישנה מגמה בולטת בתעשיות ובמגזרים רבים לעבור מצבעים על בסיס ממס (סולבנט) לצבעים על בסיס מים.

מגמה זו מונעת ממספר גורמים משמעותיים: 

  1. ידידותיות לסביבה – צבעים על בסיס מים (המוכרים גם כצבעי לטקס או אקריל) נוצרים עם מים כממסים עיקריים במקום על בסיס תרכובות אורגניות נדיפות (VOC). טכנולוגיה זו מפחיתה את זיהום אוויר ושחרור כימיקלים מזיקים לאטמוספירה ובכך מסייעת לשמירה על איכות הסביבה.
  2. בריאות ובטיחות – צבעים על בסיס סולבנט פולטים אדים וכימיקלים רעילים ועלולים להזיק לבריאות. צבעים על בסיס מים הם בעלי רמות ריח נמוכות יותר, אינם דליקים ועל כן נחשבים בטוחים לשימוש. השימוש בהם עשוי לחסוך בעיות נשימה או גירוי בעיניים.
  3. דרישות רגולטוריות – מדינות רבות כבר החלו ליישם תקנות מחמירות לגבי פליטת VOC מצבעים על מנת להגן על בריאות האדם ועל הסביבה. צבעים על בסיס מים עומדים בדרישות אלו וידועים כשומרים על איכות הסביבה.
  4. ביצועים משופרים – צבעים על בסיס מים מפותחים בטכנולוגיות מתקדמות וכתוצאה מכך כושר הכיסוי, העמידות, ושימור הצבע שלהם לאורך זמן טובים יותר. הביצועים המשופרים שלהם הופכים אותם לחלופה בת קיימא עבור מגוון רחב של יישומים.
  5. זמן ייבוש – לצבעים על בסיס מים יש זמן ייבוש מהיר יותר ולכן יעילים יותר.
  6. ניקוי קל – הניקוי הקל באמצעות מים חוסך שימוש בחומרים עם ממסים מסוכנים.
  7. ביקוש צרכנים – עם המודעות וההעדפה הגוברת למוצרים ידידותיים לסביבה, צרכנים מחפשים יותר ויותר פתרונות שמסייעים לשמירה על איכות הסביבה. צבעים על בסיס מים עונים לדרישות אלו וכך אנשים פרטיים, עסקים ומוסדות רבים בוחרים בצבעים על בסיס מים עבור הפרויקטים שלהם.

נירלט נרתמה לקידום האג’נדה הירוקה וחרטה על דגלה את השמירה על איכות הסביבה. מפעל החברה הממוקם בקיבוץ ניר-עוז שבדרום הארץ, הינו מפעל הצבע היצרני הראשון בארץ, שהוכרז כמפעל ירוק ומחזיק במתקן המונע פליטה של חומרים רעילים בתהליך הייצור.

חברת נירלט הינה בעלת תו מכון התקנים לניהול מערכת איכות סביבה – ISO 14001. התו מחייב את הארגון לפעול לצמצום ההשפעות השליליות על הסביבה באמצעות ייעול השימוש במקורות אנרגיה, הגברת השימוש בחומרים ממוחזרים, וכן התקנת מערכת אשר שורפת את אדי הממס הנפלטים לאטמוספירה בתהליך הייצור, וגורמת לרמות הפליטה של המפעל להיות נמוכות במיוחד ולעמוד בכל התקנים המחמירים. כל אלה מסייעים בשמירה על איכות הסביבה.

חברת נירלט מחויבת ופועלת רבות לפיתוח תחום הבנייה הירוקה בארץ ולשמירה על איכות הסביבה, בין היתר בפיתוח מוצרים בעלי תו ירוק של מכון התקנים הישראלי. מוצר הנושא תו ירוק, הוא מוצר שעבר בדיקות מחמירות של מכון התקנים ונמצא מתאים לשימוש בבנייה ירוקה, הן מבחינת תהליך הייצור וחו”ג והן מבחינת השפעתו על הסביבה ועל המשתמש. כחלק מקידום האג’נדה הירוקה לשמירה על איכות הסביבה,

נירלט כחברה מובילה בשוק הצבע עסוקה באופן מתמיד בחדשנות ופיתוח באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ומעבר לצבעים ידידותיים לסביבה על בסיס מים.

לנירלט, פורטפוליו רחב של מוצרים איכותיים על בסיס מים: 

אקווניר תו ירוק

  • סדרת “אקווניר“, מוצרי הדגל של נירלט – צבעים אקריליים ידידותיים לסביבה על בסיס מים איכותיים במיוחד לצביעת קירות פנים וחוץ. בעלי יתרונות רבים: עבידות נוחה יותר, כושר הסתרה גבוה, רחיצות ללא פגיעה בצבע ותוצאה אחידה ואיכותית יותר לטווח ארוך. כל אלו בזכות טכנולוגיית USP הייחודית לסדרת אקווניר ולנירלט. הטכנולוגיה היא שילוב פולימרים ייחודי המאפשרת יישום נוח וקל לקבלת מראה חלק ואחיד של הצבע. בעלי תו תקן ישראלי 1945. כל מוצרי סדרת אקווניר מאושרים ע”י מכון התקנים ובעלי תו ירוק.

  • DTM + על בסיס מים – צבע המיועד לצביעה ישירה על מגוון מתכות, בקלות, בנוחות וללא ריח לוואי. מגיע בכלל גווני מניפת RAL ובמעל 140 גווני מניפת נירלט. מכיל תכונות אנטי קורוזיביות (מונעות חלודה) מה שמאפשר שימוש במוצר אחד – גם כיסוד למניעת חלודה וגם כצבע עליון. DTM+ ע”ב מים מגיע בגימור חלק, מתאים לצביעה חיצונית ופנימית, בעל כושר הדבקה מעולה למשטחים שונים, בעל עמידות גבוהה ביותר בפני קרינת UV ומתייבש במהירות.

התקדמות טכנולוגיית הצבע הובילה לפיתוח של צבעים על בסיס מים איכותיים, שנוסחו במיוחד עבור יישומי מתכת. צבעים אלו מכילים לעיתים קרובות חומרי קשירה אקריליים או לטקס המספקים הידבקות מצוינת למשטחי מתכת. הם יוצרים ציפוי מגן חזק ועמיד העמיד בפני קילופים וחלודה.

 

צבע ירוק

צבע השנה 2023 ריהוט, מוצרי הום סטיילינג והלבשה: טולמנס דוט צילום: תמוז רחמן עוזרת צלם: שיר מיג’ן

  

נירלוט נעים!