חידוש צבע לדקים ופרגולות

האביב הקרב הוא בדיוק הזמן לחידוש המרפסת ולרענון משטחי העץ שנפגעו בחורף מהגשמים והקור בעזרת צבעי העץ של נירלט. זה בדיוק הזמן להכין את המקום האידיאלי לחגיגות מרגשות עם המשפחה תחת פרגולת עץ מחודשת שתזכה אתכם בהרבה מחמאות.

עץ כידוע, הינו חומר טבעי, מה שהופך אותו למועדף בכל הקשור לבניית משטחי דקים ופרגולות במרפסות וגינות. העץ עם זאת, בהיותו חומר אורגני, חשוף יותר לפגעי מזג האוויר-גשם, קור, לחות או יובש הגורמים לו לדהות, להתבקע ולפתח עובש ופטריות ולהפוך לבית לטרמיטים ותולעים.
למרות זאת, אל לכם לוותר על התענוג של בניית דק עץ ופרגולה מפנקים למשפחה. לשם כך קבלו את המתכון של נירלט ל-צביעת עץ ותחזוקתו, בדרך הפשוטה הקלה והאפקטיבית ביותר, כך שלא תאלצו לחזור על הפעולה שוב ושוב מידי שנה.

 

מדריך צביעת עץ

חשוב לדעת!

אין לעבוד עם מוצרי עץ בשעות הצהרים. השעות המומלצות הן שעות הבוקר המוקדמות או אחרי הצהרים, זאת בגלל החום העלול לגרום לשינויי גוונים לא רצויים. בשעות הנכונות תקבלו צביעה אחידה.

מנהל תחום העץ של נירלט-יעקב בן – עזרא מסביר: “רוב הפרגולות בארץ עשויות עץ אורן, שמטבעו הוא כמובן אורגני, מה שאומר שהוא מתרחב ומתכווץ בתנאי טמפרטורה שונים. האורן גם מתפתל ולכן הוא נסדק. פיצוץ העץ הוא פעולה טבעית והיא היוצרת את מרבית הבעיה-בגלל התזוזה הטבעית של האורן גם הצבע נסדק, מה שמותיר את העץ פתוח וחשוף לפגעי גשמים המתבטאים בפטריות ועובש היוצרים כתמים שלבסוף עלולים להוביל לריקבון” .
אל דאגה, בנירלט ישנו מוצר ייחודי המאפשר לכם למנוע את הבעיה- “סופר מגן לעץ”.
“סופר מגן לעץ” הינו חומר בסיס הנספג לתוך העץ ומונע כל פגיעה בו מבפנים ומבחוץ.
מדובר ב”סופר מן” אמיתי המסוגל למנוע פטריות ועובש, להרחיק טרמיטים ותולעים ולספק הגנה מקרני UV ובכך למנוע שינויים בגוון העץ. בעזרת “סופר מגן לעץ” תוכלו להיות רגועים ומוגנים ולא תאלצו לצבוע את העץ מחדש שוב ושוב.
“סופר מגן לעץ” הוא בעל יכולת הגנה של עד עשר שנים ומגיע בגוון שקוף. ניתן גם לגוון אותו ב- 12 גוונים נוספים, המגיעים באריזות של ליטר וגלון אמריקאי (3.8 ליטר).

מתכון לחידוש דק

  1. ליטוש קל בנייר לטש 150-180 מיקרון. לאחר הליטוש יש לנקות את אבק הליטוש בעזרת מברשת.
  2. שימוש בחומר לניקוי הדק מכתמים, עובש ופטריות, דוגמת “קלין דק”.

    במידה וקיימים כתמי שמן מגריל לדוגמה, מומלץ להשתמש גם בדטרגנט (הממיס את השומנים). בתום הניקוי יש לשטוף במים ולהמתין 48 שעות על מנת לאפשר למים להתנדף מהנקבוביות כך שהצבע ייתפס טוב.
  3. מריחת שכבה של “סופר מגן לעץ”.
  4. מריחת שתי שכבות של “שמן מגן לדק” במרווח של כעשר דקות כשהשכבה הראשונה עדיין רטובה באמצעות הברשה, גלילה או שימוש בספוג, עד שהעץ רווי. חשוב לנגב את עודפי הצבע עם סמרטוט יבש כעשרים דקות לאחר סיום הצביעה.

* לאחר כשעתיים ניתן לדרוך על העץ. לאחר כ- 48 שעות, מותר מגע עם מים (ממטרות וכד”), מכיוון שאז מסתיימת הפעולה הכימית של החומר.

טיפ: מומלץ לצבוע במקטעים, לדוגמה 10 מ”ר לאורך הדק כשחשוב לסיים כל מקטע ללא הפסקות. בין המקטעים, אין מניעה לעשות הפסקות.

 

סופר מגן לעץ

מתכון לחידוש פרגולה

  1. ליטוש קל בנייר לטש 150-180 מיקרון. לאחר הליטוש יש לנקות את אבק הליטוש בעזרת מברשת.
  2. ניקוי העץ מכתמים באמצעות “קלין דק”.
  3. מריחת מספר שכבות של “סופר מגן לעץ” באמצעות הברשה, התזה או גלילה עד שהעץ רווי.
  4. צביעת הפרגולה באחת מהאופציות הבאות:
  • לכה ע”ב מים לצביעה שקופה, המשמרת את המראה הטבעי של העץ ומקנה לעץ הגנה בפני פגעי מזג האוויר, חרקים, עובש וריקבון. הלכה מגיעה בשלושה גוונים בגימור מט או משי.
  • לזור ע”ב מים לצביעה חצי שקופה לחידוש והגנה. “לזור מגן לעץ” על בסיס מים היא לכה מגוונת חצי שקופה בגימור משי על בסיס מים להגנה על העץ בפני פגעי מזג האוויר, עובש וריקבון. מגיעה בשמונה עשר גוונים שונים.
  • צבעי אוניאור או אונירלק על בסיס מים, לצביעה אטומה ברמת גימור משי או מבריק, בהתאמה. הצבעים אינם מטפטפים ומתייבשים באופן אחיד ובמהירות והם בעלי יכולת השתטחות מושלמת. מגיעים בכל גווני מניפת נירלט.

חשוב לדעת!

  • זמן הייבוש של הצבע משתנה בהתאם לעונות: כיממה בחודשי הקיץ ועד שבוע בחודשי החורף.
  • כל שכבה נוספת של צבע מעניקה גוון כהה יותר לעץ. במידה ואתם מעוניינים בגוון בהיר יותר השתמשו בבסיס של “סופר מגן לעץ” שקוף ללא פיגמנט ולאחר הייבוש מירחו שתי שכבות של צבע, לפי המראה ורמת הגימור שבחרתם בגוון המועדף עליכם (לכה, לזור, אוניאור או אונירלק). כל שכבה נוספת תכהה את הגוון הסופי.

טיפ: מדוע חשוב ללטש את העץ לפני הצביעה?

העץ כידוע, עשוי מסיבים המתרוממים החוצה. בין אם מדובר בעץ חדש לגמרי, או בעץ ישן שסיביו התרוממו, הליטוש מסלק את הסיבים ויוצר משטח חלק ונוח לעבודה. משטח חלק מונע גם יצירת פתחים בעץ, שיכולים לגרום לחדירת מים וטפילים.

מלבד האורן הפופולארי שהינו עץ רך, ישנם דקים ופרגולות העשויים מסוגי עץ קשים כמו:
קומורו, אירוקו, טיק, איפאה, דגלאס. על מנת להגן עליהם מרטיבות, שמש, מזיקים וטחב יש לבצע את אותן הפעולות המפורטות, אך אין צורך ליישם שכבה של “סופר מגן לעץ”.

איכות הסביבה

אחת המגמות האחרונות בהקשר צביעת עץ היא צבעים על בסיס מים, בניגוד לצבעים על בסיס סולבנט-צבעי שמן. מדובר במגמה ירוקה בכל העולם-שימוש בצבעים על בסיס מים, נטולי ריחות לוואי, בעלי תו ירוק, LOW VOC (volatile organic compounds)-מכילים פחות כימיקלים המזיקים לאדם ולסביבה וכמובן, עמידים לא פחות מאלו על בסיס סולבנט. מומלץ להשתמש במוצרים אלו לשימוש ביתי בצביעת פרגולות וריהוט גינה.
לאחר הצביעה תוכלו להעביר את ימי הקיץ החמימים בחצר וליהנות מדק ופרגולה במראה חדש שישמח את כל המשפחה.

צביעה קלה ונעימה!

קלין דק
נירלוט נעים!