תערוכת Salone del mobile 2014:  טרנדים במילאנו

עיצוב, כישרון וחדשנות בתערוכת הרהיטים במילאנו

תערוכת Salone del Mobile במילאנו היא אחת מגולות הכותרת של עולם תצוגות העיצוב הבינלאומי. תערוכת הרהיטים המובילה שהחלה את דרכה בשנות השישים מיצבה את מעמדה כאירוע עיצוב משמעותי שמדי שנה מאתר ומציג טרנדים, כישרונות, וחידושים מרחבי העולם.

מאות אלפים מאנשי תעשיית העיצוב העולמית נהרו לעיר האיטלקית וכמובן שגם אנחנו בנירלט יצאנו להשתתף בחגיגת העיצוב. עיצוב מטבחים ואמבטיות היה הנושא השנתי של התערוכה, שמילאה כ-200 אלף מ”ר של השראה.

ORANGE

טרנדים של טכנולוגיה ואינדיבידואליות

משב מרענן של חדשנות בתערוכה הקלאסית הגיע מכיוון המעצב הנודע פיליפ סטארק שיצר יחד עם פירמת העיצוב TOG קונספט מעורר עניין. אפליקציה מתקדמת בה לקוחות יכולים לעצב מחדש רהיטים של סטארק בהתאמה אישית לביתם.

מבחינת חומרים מתקדמים – בחדרי מטבחים ואמבטיות היה דגש על חומרי “נאנו”, חומרים דקים יותר, מתוחכמים יותר וקלים יותר ששולבו בחדרים.

IMG_9467

טרנדים של נוסטלגיה וחדשנות

בעולם המודרני והמתקדם שלנו חושבים תמיד קדימה. דווקא בתערוכה ראינו גם כמיהה לעבר, לימים בהם מלאכת יד ועבודת כפיים היו נגזרת גדולה יותר בעולם העיצוב. טרנדים של מיחזור, שימוש חוזר במוטיבים קלאסיים, כבוד לאייקונים כמו הכיסאות של אימס ומורסו בצורות מחודשות ואפילו מיצג אמנותי של בעלי מלאכה כמו סנדלרים וחייטים שנתנו כבוד לאמנות שכמעט ופגה מהעולם.

בחזרה לעתיד, זכינו לראות גם טרנד שהוא אמנם בחיתוליו אך רבים כבר מאמינים שהוא יחולל מהפכה עיצובית ואפילו חברתית – מדפסות התלת מימד! המדפסות שמדפיסות מוצרים מתוך קובץ פשוט מעודדות אנשים לחשוב על ייצור ועיצוב בצורה שקוראת תיגר על העולמות המסחריים המקובלים שאנו מכירים כיום.

IMG-20140501-WA0000

טרנדים של גוונים וצבע

המעצב גיל רויטר שעימו יצרנו את מדריך העיצוב שלנו למילאנו, סיפר לנו על הרשמים שלו על התערוכה אליה יצאנו :

“מבחינת צבע, היה בולט מאוד בתערוכה שהצבע הלבן כמעט ונעלם. מטבחים הם כבר לא לבנים אלא מלאים בססגוניות. ראינו בחדרי האמבט גם לא מעט חיפויים מחומרים יוצאי דופן כמו עץ או מתכת. מוטיב שחזר על עצמו בצבעי האמבטיות הוא השימוש בגוונים של צהוב וירקרק. בגדול, פלטת הצבעים בתערוכה נטתה לכיוון של צבעים לא רוויים, עמומים, כמעט מעושנים, גוונים על-זמניים וקלאסיים ופחות נועזים”.

מבחינת הקהל הוא מספר, “אחד הריגושים הגדולים ביותר היה לראות מעצבים ואדריכלים ישראלים משתמשים במדריך העיצוב שיצרנו בנירלט. מעלעלים, לומדים, מנווטים ונהנים מהתערוכה עם קצת יותר מידע בכיס” מספר רויטר.

c551631ebb93f254aa4d9d01f42f73b4

צהוב הוא הורוד החדש

רמזים לאורך התערוכה מגלים שהצבע הצהוב יחווה עדנה מחודשת בשימוש תכוף בעולם העיצוב. גווני הצהוב חזרו על עצמם בצורות שונות לאורך התערוכה, ומסתמן שהטרנד הצהבהב ימשיך גם לתוך שנת 2015. הטרנד המוזהב בעיצוב הבית, טרנד עליו הצביעה קרן מעצבת הבית שלנו בבלוג הבית של נירלט בא לידי ביטוי בפריט מעניין בתערוכה של חברת “קרטל” האיטלקית, סדרת כלים שהתהדרה בגווני זהב מטאלי.

השנה בתערוכה החידוש לא היה הדגש. אלא המשחק בטרנד האקלקטיות שממשיך להשתכלל. ראינו מוצרים דומים בצורות ופיתוחים שונים והמון משחקי ניגודים: טבעי מול מלאכותי, רך מול גס, מעובד מול טבעי.

21e176a6c8368eb50e0904231757f46e

במעבר חד לעולם מסחרי ותעשייתי, בשנה הבאה נושא התערוכה עומד בסימן משרדים, חללי עבודה ותאורה. בכל מקרה, מרגש וצבעוני בטוח יהיה.

תמונות בכתבה : באדיבות שירי ארצי

נירלוט נעים!