ראיון צבעוני במיוחד עם אדריכלית ישראלה וסר

“אני לא מגבילה את עצמי בשום גוון”

את הפרוייקטים של ישראלה וסר קשה לשכוח. הם מעניינים, שונים, צבעוניים. כל פרוייקט שונה מקודמו וישראלה תמיד מחפשת אחר הדבר הבא. “אני מפתחת חומרים חדשים, מאתגרת את עצמי ואת היצרנים”. חיפויים חדשים, סוגי תאורה שלא נראו בארץ, שלובי גוונים נועזים וקו צורני שאין שני לו.

איך את ניגשת לפרוייקט, מהי נקודת המוצא?

תמיד אני אתחיל מתוך מחקר. מחקר על סביבה, על האנשים, סטטיסטיקות, חייבת להרגיש את המקום עצמו. אני מתחברת לשטח ואז יוצרת לעצמי מרחב עצום למשחק ולעיצוב. האמירה העיצובית שלי היא תמיד גדולה ומלאת נוכחות. אני יוצרת חוויה.

אולם הארועים “אידיליה” בראש פינה, יצרתי להם כיפה ענקית מחורצת , כאשר תאורה צבעונית בוקעת מבין הפלחים של הכיפה. המראה מיוחד ומרתק.

צילום: אבי קקון

 

מהיכן שואבים השראה לפרוייקטים כה יחודיים?

ההשראה היא אוסף של זכרונות, ארועים, מקומות עמוק בתוך ההארד דיסק שלך מיום שנולדת. יחד עם זאת שיטוט מקרי ברחוב גם יוצר עבורי השראה. עיני תמיד פקוחות להתבונן ולחשוב. את ההשראה שלי אני גם שואבת מאהבתי לריקוד ולספורט, על זה אני לא אוותר בשום מצב, זה חלק מהחיים.

איך היית מגדירה את ה DNA  העיצובי שלך?

צורות אמורפיות מופיעות אצלי כמעט בכל פרוייקט, כבר שנים הפנג שוואי הוא חלק מהעשייה ומהחשיבה שלי, וקוים עגולים וזורמים הינם חלק כמעט בלתי נפרד. דוקא דרישה לקוים ישרים וצבעוניות ניטראלית בפרוייקט, מאתגרת אותי הרבה יותר מצבועניות עזה וצורות מורכבות.

 

אודיטוריום רוזין ברמת אביב, עבר מהפך. כעת הוא כולו בצבעוניות של זהב ואדום

צילום: יעל צור

 

חדר הכושר בבית תמי בתל אביב. צורניות אמורפית בגווני שחור לבן. מראה מאוד חזק וגרפי.

צילום: רמי זרנגר

 

המשרד שלך עוסק בקטגוריות רבות של פרוייקטים

נכון, אנו עוסקים בעיקר בתכנון ציבורי של חדרי כושר, מרפאות, מוסכים, מלונות, מרכזים קהילתיים, מרכזי תרבות,אולמות ארועים ועוד. אני מתחברת הרבה יותר לפרוייקטים מסוג זה מאשר לבנייה פרטית.

מוסך א.צ אוטומטיק

צילום: רוני וסר

הצבעוניות העזה הינה חלק בלתי נפרד מהפרוייקטים שלך, מהתכנון ומהתפיסה

מבחינת בחירת הגוונים, הכל הולך והכל מתאים. אין גוון אחד שאני מעדיפה על אחר. אני תמיד מחפשת שילובי גוונים חדשים, צבעוניות מעניינת שתהיה נוכחת לעין, טקסטורות חדשות, גוונים מטאלים. אני אוהבת לשלב בין צבע למרקם. תוכנית הצבע היא חלק בלתי נפרד מסט התוכניות. אנו מעבירים תוכנית מאוד מדוייקת של הגוונים ולעולם אין שינויים בשטח. צבעי הקירות, צבעי תאורת הלדים, צבעי לוחות הגבס, הכל מאוד מסודר ומפורט. כך המשרד עובד מאז ומתמיד.

 

חדר הכושר צ’רנר נהיה מקום תוסס ומלא שמחת חיים. אנשים באים ורואים את חדר הכושר ופשוט נרשמים.

צילום: אלעד גונן

 

מתוך תוכנית הצבע לחדר הכושר צ’רנר

 

מתוך תוכנית הצבע לחדר הכושר צ’רנר

 

ספרי על פרוייקט יחודי

מלון אופרה בבוקרשט, רומניה. מלון בוטיק.  פרוייקט מדהים שעסק בחידוש ושחזור של מבנה עתיק. ציירים מאיטליה הכינו ציורי תקרה מיוחדים למקום בטכניקה מיוחדת של מראה שכולו שברים שברים. פרטי נגרות מורכבים שיוצרו בארץ והטסנו אותם לרומניה מעצים מיוחדים, טקסטילים עשירים שהטסנו במיוחד. פרוייקט מורכב מאוד. כל צבעי המלון הינם גוונים של נירלט שהוטסו לרומניה במיוחד.

 

מילה לסיום,

בסופו של יום אני רוצה לשמח אנשים, ליצור חוויה חדשה לחקור ולחפש דברים חדשים.

נירלוט נעים!