ראיון עם משרד האדריכלים ברנוביץ-קרוננברג: על מתודולוגיה ותשוקה

משרד אדריכלים ברנוביץ קרוננברג

על אף שזוג האדריכלים אירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ מבלים את מרבית זמנם בפרוייקטים הקורמים עור וגידים מעבר לים, המשרד עצמו חי ופועל בלב תל אביב באחת השכונות הציוריות של העיר. “אנו חייבים להיות כאן”, אומרת אדריכלית אירנה קרוננברג, “זה הבית שלנו, הלב שלנו, המשפחה והחברים”.

מסעדת טופולופומפו

כיצד נוצר החיבור בינכם?

המשרד הוקם בשנת 2000 על ידינו מתוך חיבור בין האדריכלות ממשרדו של אלון לבין עיצוב הפנים שהגיע מהמשרד שלי. ביחד, אומרת אירנה, אנחנו יודעים לספר סיפור שאין כמותו.

Izakaya restaurant/ Sir Albert hotel Amsterdam

מה החזון שלכם ומהי אותה דיעה עיצובית המנחה אתכם?

המהות של העשייה שלנו היא  story telling המתפתח לאחר שאופיינו וזוהו צרכים אותם יש למלא. בסופו של תהליך אנו מולידים משהו שכעת עליו להמשיך ולהתקיים במרחב. אין לנו עניין בנהירה אחר טרנדים, אלא חוקרים ומזקקים את ה-DNA של המקום, של התקופה ומאמינים ביצירת חוויה על זמנית ואוניברסלית. תמיד מבחינתנו האדם במרכז ולא החומר.

מסעדת Pastel, מוזיאון תל אביב

ספרי כיצד אתם ניגשים לפרוייקט?

אני חושבת שאצלנו, בכל פרוייקט, אנחנו קודם כל עוסקים וחוקרים את המאקרו, עוסקים בזיהוי תקופתי, מבינים מה הם אותם ערכים שיש לשמר או לאפיין על מנת לאפשר המשכיות ורלוונטיות לפרוייקט גם כאשר הוא מסתיים.  אנו מאמינים גדולים במתודולוגיה ובכלים. בעבודה משותפת והנחייה בין האדריכלים הותיקים לצעירים במשרד המונה 12 אדריכלים. כל זאת בשיתוף המשרד התומך שלנו בארגנטינה.

The Duchess restaurant / Hotel W Amsterdam

כיצד את רואה את האדריכלים ומעצבים אשר זה עתה סיימו את לימודיהם?

אני משתדלת לתמוך ולאפשר הזדמנויות לאדריכלים ומעצבים צעירים בתחילת דרכם. בתערוכות בוגרים אני תמיד מחפשת אמירה חדשה, יכולת ביטוי מעניינת, במידה ומשהו תפס את תשומת ליבי, מייד יוצרת קשר שולחת פרטים אודותיו לקולגות רלוונטים בחו”ל. חשוב לי ביותר להיות, לתמוך ולחבר בין הדור הצעיר לותיק. אני חושבת שיש בארץ כשרון אדיר ויש לשמר ולטפח אותו.

The Duchess restaurant / Hotel W Amsterdam

מסר לדור ההמשך?

חשוב לי להעביר לאותם מעצבים ואדריכלים צעירים את חשיבותה של ההתמדה והלמידה הבלתי פוסקת שעליהם לקיים. גם אם חוט המחשבה חסום וההשראה ממאנת לבוא, עליהם להיות מידי יום בסטודיו ובמשרד, לחשוב ולשאול שאלות. בדיוק כמו שצייר הממתין למוזה שתגיע, ממשיך לעמוד מול קאנווס לבן יום שלם ולא מוותר.

The Duchess restaurant / Hotel Amsterdam

http://bkarc.com/

https://www.facebook.com/BKARCH

נירלוט נעים!