ראיון עם האדריכל יפתח הררי

להמציא את הגלגל? יפתח הררי, אדריכל ויועץ לבנייה ירוקה, מאמין שבתחום שלו זה עוד אפשרי

370-x-256

משרד האדריכלות של יפתח הררי מתמחה בתכנון וייעוץ בתחום הבנייה הירוקה, בעיקר בפרויקטים ציבוריים: “בארץ, תחום הבנייה הירוקה צובר תאוצה ורבים מבינים שיש יתרונות רבים בשילוב יועץ בנייה ירוקה כבר מראשית הפרויקט. עקרונות בנייה ירוקה הופכים מבנים ליעילים ואיכותיים, וכמובן לבעלי פוטנציאל גדול לחיסכון במשאבים”.

 

טביעת אצבע

כיועץ, המעורבות שלי נוגעת כמעט לכל היבט במבנה: מנושא ההעמדה על המגרש עד רמת חומרי הבנייה, הגמר, הצבע ואפילו הדבקים לפורמייקה.

 

פריצת דרך

קומפלקס גני ילדים במתחם בית הספר הריאלי בחיפה. ליוזמי הפרויקט לא היה מושג בכל הקשור בבנייה ירוקה, אבל הם גילו פתיחות, וככל שהתקדם הפרויקט הם נשבו יותר ויותר ברעיון וביתרונותיו.

 

השראות והשפעות

אדריכלים שהשפיעו עליי הם קן יאנג, שמפליא בעומק ההבנה האמיתית שלו את התהליך, ו-Behnisch, שמהווים דוגמה לכך שזהו תחום שעוד אפשר להמציא בו את הגלגל.

 

על מה אתה עובד עכשיו?

על השלב הבא בתחום הבנייה הירוקה – ייעוץ לתפעול ירוק של המבנה. הכוונה היא להנחלת עקרונות ירוקים וחכמים גם ברמה היומיומית, שהעובדים במבנה ימשיכו לחסוך במים, בחשמל, בנייר, על פי הנחיות ותכנון לפרטים, מהפעלת מכשירי החשמל ועד שטיפת הכוסות שבמזנון. התחום הזה בחיתוליו בארץ, ואנו מעורבים בכמה פרויקטים שעוסקים בו.

 

כמה מילים על אדריכלות בת-זמננו

נושא המים הולך לעמוד במרכז הדיון ובארץ במיוחד. אנו צפויים לשלם הרבה יותר על המים, איכותם תרד והנושא של חיסכון ושימוש חוזר במים יהפוך לבוער. בטווח של שנתיים-שלוש, כל מה שנראה לנו מובן מאליו בתחום הזה הולך להשתנות.

 

על צבע

 

gvanim

 

הצבע הוא אחד התחומים שבהם קל מאוד לשפר ולהיות ירוקים: הוא קל ליישום, לא יקר, ונמצא בזמינות ונגישות מלאה. נירלט מציעה מגוון מוצרים בעלי תקן ירוק, ואנחנו עדים למעבר של כל התעשייה למוצרים על בסיס מים, שעדיין מאפשרים לתת מענה לכל גוון וטקסטורה.

 

הבית הפרטי שלך

ירקרק. אני גר בבית שנבנה בשנות ה-50, אבל אני ומשפחתי מאמצים ומתנסים עם כל החידושים בתחום: התקנו בבית ברזים אלקטרוניים שמגבילים את זמן הרחצה, מאווררי תקרה שבזכותם אנחנו כמעט לא משתמשים במזגן, שיפרנו את הבידוד ואנחנו מנסים גם סוגי תאורה שונים.

 

טיפ לירוקים מתחילים

שלושת הדברים המומלצים להשקיע בהם כבר מהתחלה הם שדרוג המעטפת של המבנה, מערכות המיזוג וההעמדה של המבנה על המגרש. כדאי לשאוב אינפורמציה ממקורות אובייקטיבים, ולהתייעץ עם מומחים.

 

פרויקט חלומות

הסיפוק גדול ככל שפרויקט הוא ירוק יותר. השאיפה היא להגיע לפרויקט שהוא אפס אנרגיה ואפס מים – אבל במחירים הגיוניים.

נירלוט נעים!