ראיון עם האדריכל הושע קרופ

“אדריכלות היא אחד המקצועות הבודדים שבו ניתנת לך ההזדמנות להשאיר חותם על הסביבה – זו זכות גדולה לעסוק בה”

 

370-x-256האדריכל הושע קרופ החל את דרכו במשרדו של המאסטר הצרפתי ז’אן נובל בפריז. “העבודה שם לא דומה למה שאני עושה כעת, אבל הייתה התנסות מרתקת בפרויקטים בקנה מידה גדול, כמו שדות תעופה”. במשרדו במרכז הארץ הוא מתכנן פרויקטים מגוונים של בנייה פרטית, כשלנגד עיניו עומד הקשר האישי עם לקוחותיו.

 

טביעת אצבע

אני לא מגביל את עבודותיי לסגנון אחד, אבל מקפיד שבכל ז’אנר יישמרו גבולות הטעם הטוב. עמודים משיש ירוק למשל – לא יהיו אצלי. הסגנון שלי מתחלק בין כפרי למודרני עד אולטרה-מודרני. בפרויקטים בעלי אופי כפרי החוכמה היא דווקא לשמר את המאפיינים האותנטיים ולא להמציא את הגלגל מחדש.

 

פריצת דרך

פתחתי את המשרד בשנת 2003, ללא ניסיון אבל עם הרבה אומץ ותעוזה. פריצת הדרך הייתה הקפיצה למים עם פרויקט ראשון של בניין ובו כ-20 יחידות דיור.

 

על השראה 

בתהליך ההיכרות עם הלקוחות אנחנו אוספים יחד תמונות, פרטים וסקיצות ממקורות השראה שונים, שדרכם מתהווה הקונספט העיצובי של הבית. לפעמים מספיקה רק תמונה של חבית עתיקה לצד קיר אבן כדי להבין את מהות הבית כולו.

 

אדריכלות: הושע קרופ. צילום: עוזי פורת

צילום: עוזי פורת

 

 

צבע בפרויקטים שלך

לצבע תפקיד מכריע בכל חלל. הוא קובע את האופי, נותן את הייחוד ויוצר איזון בחלל. בחירת הגוונים הנכונים יכולה לשדרג את המראה של כל חלל או להפך, לגרום לו להיראות “שטוח” ולא מדויק. אני מקפיד לשמור על הרמוניה בין הגוון לרמת המרקם. את הצבעים אני בוחר לרוב כשהבית כבר בשלבי סיום, ואפשר לראות ולהרגיש אותו.

 

סקאלת הגוונים שלי

 

סקאלת הגוונים שלי:

 

החלל הפרטי שלך

נבנה בסגנון כפרי האהוב עליי והוא עבודה משותפת שלי ושל אשתי, מיטל, מעצבת פנים. המשרד הוא חלק בלתי נפרד מהבית, ומי שמגיע יכול להתרשם מטביעת האצבע שלנו בכל פרט – אפילו את הטיח המינרלי שמחפה את הקירות עשיתי בעצמי כי לא מצאתי את איש המקצוע שיעשה זאת כפי שדמיינתי.

 

מילה על אדריכלות בת-זמננו 

הצורך והמודעות לעיצוב גדלו, הטכנולוגיות בשיאן, החומרים השתדרגו ופתיחת שוקי המזרח, כמו סין, מאפשרת לממש חלומות לכל כיס. האדריכל של היום הוא כמו ילד בחנות ממתקים, וצריך להיזהר מהשפע כדי לא ליפול למחוזות הקיטש.

 

פרויקט החלומות

אין לי כזה ולדעתי זהו סוג של יתרון. אחת לכמה זמן מגיע אליי פרויקט שאני בטוח שהוא פרויקט החלומות שלי, ואז מגיע עוד אחד שמתעלה עליו. בכל זאת, אי פרטי נשמע לי כמו פרויקט לשאוף אליו…

 

טיפ

השקיעו בבחירת חומרים וצבעים – בחירות נבונות יעניקו ערך מוסף לפרויקט שלכם.

 

מה מוסיף לך צבע לחיים?

אשתי, הילדים והמקצוע שלי, שאני חש בר-מזל לעסוק בו.

 

צילום האדריכל: רוני כנעני

נירלוט נעים!