ראיון עם האדריכלית שרון אקר מיכאל

האדריכלית שרון אקר מיכאל יוצרת מעטפות מינימליסטיות ופונקציונליות לעולמות תוכן צבעוניים. תפסנו אותה לשיחה

370-x-256

“מאז שבניתי בית לעצמי התחזק אצלי הצד הפונקציונלי ויש בי הקשבה אדירה לצרכים של הלקוח”, מספרת האדריכלית שרון אקר מיכאל, שמשרדה עוסק בבנייה פרטית, בנייני מגורים ועיצוב פנים לחללים פרטיים וציבוריים. “פונקציונליות והקפדה על הפרטים הקטנים הן נקודות המפתח לאדריכלות עכשווית כפי שאני רואה אותה”.

 

טביעת אצבע

מודרניזם בסיסי ומינימליסטי. המשפט Less is More תמיד דיבר אליי מאוד.
אני מתרחקת מגחמות, מקישוטים ומכל מה שנחשב “מיוחד”, מנסה להגיע בתכנון לאיזו תמצית, ולא שוכחת שהיצירה שלנו כאדריכלים “יושבת” בחלל הציבורי, נשארת שם לשנים רבות וחייבת לשמור על צניעות ויחס לסביבה. היא לא מקרית וגם לא טרנדית, היא טובה לתמיד.

 

על השראה

לימודים באיטליה הם אחד הדברים הטובים שקרו לי בחיים בכלל ומבחינת אדריכלות בפרט. אפילו סתם לשוטט ברחובות מילאנו ולספוג את התרבות האירופית הזאת, חלחל לאופן שבו אני ניגשת עד היום לתכנון. באדריכלות הקלאסית יש היגיון פנימי ברור מאוד, שמשאיר אותה על-זמנית. מעבר למקור השראה זו גם שאיפה.

 

צילום: עוזי פורת

(צילום: עוזי פורת)

 

פריצת דרך

בתחילת הדרך תכננתי בית בהרצליה פיתוח שמשך הרבה תשומת לב. הבעלים הגיע אליי לגמרי במקרה, ולמרות שכל האפשרויות היו פתוחות לפניו הוא בחר באדריכלים צעירים, כי ידע שלרוב גם במשרדים הגדולים האדריכלים הצעירים הם שעושים את העבודה. זו הייתה קפיצת מדרגה.

 

על צבע

לבן, לבן ושוב לבן. כל הבתים שתכננתי לבנים בלי יוצא מן הכלל, אין אפילו בית בגוני אפור. המשחק הצבעוני אצלי מתבטא בדקויות של שילובי מרקמים ותתי-גוונים, ששומרים על מראה נקי ומודרניסטי.
אם אשתמש בצבע יהיו אלה גוונים כהים ועמוקים כמו חאקי, כחול עמוק מאוד או גוני קפה כהים – גוונים שמכניסים אותך לעולם ויוצרים אווירה, וגם אז אבחר בהם לחללים אינטימיים ולא ציבוריים, כמו חדר שינה למשל או חלל מדרגות. אין לי בעיה להשתולל עם צבע בריהוט, באקססוריז וכמובן באמנות על הקיר.

 

צבע ילדות

ירוק. כילדה היה לי בחדר טפט ענק של תמונת יער. ככה גדלתי וזה מה שאני רואה כשאני עוצמת עיניים.

 

סקאלת הגוונים שלי

 

gvanim

(צילום: רוני כנעני)

 

החלל הפרטי שלך

חלל מינימליסטי נקי אך מלא בחפצים ואמנות שאספנו בארץ ובעולם. החיים שיצקנו לתוכו הם העיקר, ומי שמגיע לכאן מבחוץ תמיד מתפעל מזה. הייתי שמחה שכל הלקוחות שלי יבטאו את עולם היצירה והתרבות שלהם כך, אני מצדי משתדלת ליצור עבורם את המעטפת המושלמת לזה.

 

מילה על אדריכלות בת-זמננו

בשנים האחרונות הולכת ומתחזקת המגמה של שימוש בצבעוניות עזה בעיצוב. שילובים של גוני כחול, ירוק, ואפילו ורוד שמופיע ברהיטים ובטקסטיל. בביקור האחרון בשבוע העיצוב במילאנו אפשר היה לראות הרבה מזה, תמיד מרשימה אותי פטרישיה אורקיולה והשליטה המדהימה שלה בעולם הצבע.

 

פרויקט החלומות

מוזאון לאמנות מודרנית בתקציב בלתי מוגבל ואפשרות אינסופית לשימוש בחומרים. הנושא של תאורה טבעית משפיע מאוד על אמנות ומעניין אותי באופן אישי לעסוק בזה. בקנה מידה יותר קטן אשמח לעצב מלון בוטיק מזמין ומפתה. בייסיק צנוע, לאנשים כמוני.

 

טיפ

לא להיות מקובעים ולהשתדל לצאת מהקופסה בכל מובן: צבע, בית, החלטות בחיים.

 

מי מוסיף לך צבע לחיים?

המשפחה שלי, החברים שלי, הטיולים בעולם, והעבודה שלי, שאני עדיין חושבת שהיא אחד המקצועות היפים שיש!

נירלוט נעים!