ראיון עם גילי אונגר         מלביש בתים עם זווית צבעונית

גילי אונגר מספר לנו על הום סטיילינג מקומי דרך נקודת מבט של הלבשת בתים בצבע

האישיות של גילי אונגר צבעונית בדיוק כמו הבתים אותם הוא מעצב, או יותר נכון, “מלביש” מחדש. ההגדרה המדויקת של עבודתו של גילי היא “מלביש בית”, תחום שאנחנו מכירים בתור הום סטיילינג. בשונה ממעצב ואדריכל, מלביש בית כמו אונגר עובר סיעור מוחות של מספר חודשים ובונה את עיצוב הבית עם הלקוח, החל מבינוי ועד בחירת צמחייה, ונעזר באנשי מקצוע בעת הצורך.

הצבעוניות המרשימה בעבודתיו של אונגר היא יוצאת דופן בנוף הישראלי. שאלתי את אונגר לגבי מקורות ההשראה שלו: “אני פשוט פותח את העיניים. אין לי צבע אהוב, אני אוהב צבעוני ולכן הצבע השחור הוא הגוון היחידי שאני מתרחק ממנו בדרך כלל. אני בורח מעצבות ומנסה לחבר את הבית, את האי השקט שלנו, לעולם מלא עליצות עם נגיעה אישית.

GiliU-17.6.13-15new2

 

הוא מספר על התהליך שהוא עובר עם הלקוחות בבחירת “הלבוש” לבית. גילי עובד על פרמטרים מדויקים, שיפוץ, תאורה, בחירת אביזרים ובדים ועוד. למרות שנראה כאילו הוא נולד למקצוע, למעשה אונגר הגיע לתחום של הום סטיילינג לגמרי במקרה. את קריירת האמנות שלו התחיל דווקא בלימודים במחלקת הצילום בבצלאל, אז בכלל חלם להיות צלם אופנה. “אין לי מצפן שדרכו אני מכוון פרויקט מראש, זה היופי בדבר. בשונה מבצלאל שם למדתי, שם לעיצוב ואמנות יש כללים וחוקים, אני בועט במוסכמות כל פעם מחדש ובונה יחד עם הלקוח את החלל בתהליך הדדי. ”

IMG_8370

בדירה שלו שאותה גם צבע ועיצב בעצמו, בחר לצבוע את הקירות בצורה מקורית במיוחד, במקום צבע אקרילי לקירות, בחר לצבוע חלק מקירות הבית בצבע אוניאור על בסיס מים, צבע לצביעת ברזל. האפקט שנוצר על הקיר הוא מבריק ועשיר. “שמעיזים בצבע ובבחירת חומרים לבית נוצרת התרגשות להיכנס לחלל בכל פעם מחדש” מספר אונגר.

GiliU-17.6.13-121new2

“העולם שלנו השתנה, הכפר הגלובלי מקשה עלינו למצוא חתימה אישית בעיצוב בית וחלל” מעלה אונגר נקודה מעניינת “התחום של הום סטיילינג ברוב המקרים הפך לתחום של “העתק והדבק” ממקומות שונים בעולם. זיהיתי שכל אדם עדיין מחפש בכל פינה בחייו את הנגיעה האישית שלו. בבית אני מסייע ללקוחות להתרחק מהאחידות וליצור עולם משלהם”. סגנון העבודה של אונגר הוא אקלקטי, רגע אחד הוא מספר על טיול בשוק הפשפשים לאיתור פריטים ורגע אחד על טיול בגרמניה לשם נסע לאחרונה כדי לבחור שטיח מיוחד ללקוח.

GiliU-17.6.13-56new2

“אני משתמש רק בצבעים של נירלט, אפילו בצביעת הבית שלי” מתגאה אונגר “אני כבר שנים מגיע למרכז נירלט, מתייעץ עם יועצות הצבע ומקבל דוגמאות עבור הלקוחות שלי, חייבים לראות את הצבע במריחה של ממש כדי להבין את הגוון לחלוטין”.

ביקשתי מאונגר להעניק טיפ מעניין לקוראים על שילוב צבע בבית: “בחרו צבע שאתם אוהבים במיוחד. צבע שמרגש אתכם ואתם נמשכים אליו באופן טבעי כשאתם רוכשים בגדים או כלי מטבח. חיים רק פעם אחת, אל תפחידו להעיז, קיר בצבע האהוב עליכם בבית יכול לשמח אתכם בכל פעם מחדש”. הטיפ מתאים בדיוק לאונגר, שהבתים שהוא מלביש משדרים קלילות, התרגשות ונקודת מבט אישית.

נירלוט נעים!