ראיון עם אביב קופלר מעצבת פנים

 

איך התחלת לעסוק בעיצוב פנים? האם הבחירה הייתה ברורה לך מאז ומתמיד?

חשיפתי בכל ימיי הבוגרים, לשווקים  ואתרים אקזוטיים  ברחבי העולם והעיסוק בחומר הבשילו אותי להיות מכונה בפי לקוחותיי “כוהנת צבע” ולהתמחות בעיצוב פנים ואומנות יוצרת. ה”צבעוניות” שבי ובמרחב שיצרתי סביבי ,זימנו לקוחה לפני למעלה מעשור שנים ,שביקשה יעוץ בצבע. הפגישה המקרית הולידה מהפך בביתה שבו השתקעתי ל-3 חדשים. במקביל קיבלתי לידיי “מערה” ביפו אשר שימשה אורוות סוסים בעבר. בשלושה ימי עבודה הפכתי את החלל ללופט מגורים, שלימים אימצתי באהבה עבורי…

ההזדמנויות הללו חזקו בי את התפיסה לקונספט מתבקש: ” 72 שעות גג ” כאשר המוטו המנחה הוא שיפוץ דירה מהיר בזמן שיא! מדובר בהפקה לכל דבר,כשנקבע מועד תחילת עבודה ,זה בתנאי שהכל מסביב מוכן-התכניות,הנגרות,האלומיניום,הפרקט והכלים הסניטריים כבר הוזמנו. העבודה המתבצעת היא בין בין 72 שעות(בעיקר לעסקים) עד 21 ימי עבודה מקסימום! כל זאת,עם בעלי מקצוע אמינים  ובגיבוי ספקים המלווים אותי שנים ומחויבים כמוני ללוח זמנים ולאיכות ללא פשרות.

מה את יכולה לספר על קהל הלקוחות שלך? באילו פרויקטים את עוסקת בדרך כלל?

רוב הלקוחות שלי הם בני 50+ שלא מעוניינים להחליף דירה ,אלא להישאר בסביבה המוכרת להם ואצל רובם הילדים אוטוטו עוזבים את הקן או שהם כבר בשלב שלאחר מכן והם מעוניינים להסב את הבית/דירה לצרכיהם החדשים: דירה פתוחה ונגישה יותר, חיבור שני חדרי שינה שהיו בעבר חדרי ילדים לחדר שינה אחד גדול ומרווח, הגדלת פתחים לכל החדרים במידה ו….(כסא גלגלים,הליכון…) הוצאת האמבטיה, הכנה לחדר משחקים לנכדים ועוד. מכינים את עצמם ואת הבית  לקראת הגיל השלישי.

אילו אתגרים את נוהגת לפגוש בעבודה השוטפת שלך כמעצבת?

כיוון שאני עוסקת ב”הפקת ארוע “לכל דבר (שהכל יהיה מוכן לקראת יום תחילת העבודה,כגון נגרות,אלומיניום,תכניות ועוד) האתגר הגדול הוא עמידה בלוחות זמנים ולקוחות לצערי סקפטיים לגמרי, אני לא מאשימה אותם- זה מניסיונם בעבר או מניסיון חבריהם שעבדו מול קבלנים ואו משפצים למיניהם, שלא עמדו מעולם בלוחות זמנים ואני באופן אישי  גאה כל פעם מחדש להגיש מפתחות לפני הזמן.

ספרי לנו על ה-“פילוסופיה” שלך בתור מעצבת – מהם האלמנטים שאתם נותנת עליהם דגש גדול יותר בעבודה שלך? האם יש לך “סימן היכר” כלשהו בעבודתך?

עיצוב מבחינתי לא מתחיל ונגמר על הנייר. יש בי תשוקה לגעת בחומר, לחוש וללוש את החומרים שהטבע מציע לנו בשפע. מעצם כך, ישנו יתרון מרכזי בשירות שלי והוא שאני לוקחת חלק בעבודת השיפוץ . אני רואה את האפשרויות הגלומות בקיים והעיצוב מתהווה תוך כדי העשייה ,כשהקשבה היא המפתח לתהליך היצירה. אני מתרגמת את הרצונות והמאוויים לתפיסת העיצוב המתאימה. יוצרת בחומר, בצבע ובצורה את האלמנטים הרצויים,זהו למעשה תיווך פעיל ,בדו שיח המתקיים בין הלקוח למרחב מחייתו .

ספרי לנו על פרויקט אחרון מעניין שלקחת חלק בו 

פרויקט מעניין וייחודי לטעמי ,הוא דירת פרטר עורפית, בת 60 מ”ר בצפון הישן של תל אביב. בבניין שמונה דיירים בלבד והוא משתרע על ארבע קומות. בחצר האחורית ישנו עץ דקל מהמם המתנשא לגובה ארבע קומות ולא היה ניצול ליופי שלו. בתהליך משא ומתן ממושך עם הדיירים, קיבלנו הסכמה לפתוח כניסה נפרדת לדירה מהחצר האחורית ומכיוון שהיא הייתה בגובה פרטר נבנו מדרגות מעץ איפאה- כך שזה מאפשר כניסה לדירה ישירות מהחניה,מבלי לעבור בחדר המדרגות. הדירה הפכה לדירת שלושה חדרים מרווחת, עם שרותים כפולים, פרופיל בלגי עם תריסים חשמליים ופרקט עץ תלת שכבתי, אלון מבוקע בכל הדירה. חדר הרחצה קיבל שליכט ווגה בגוון כחלחל וכנ’ל העמוד במרכז הדירה ובמטבח-גם שם מככב השליכט ווגה בגוון חרדל בהיר. בכניסה המחודשת מהחצר הייתה מרפסת-נוסרה קורה בגובה 60 ס”מ וכמובן שהוכנסו חיזוקים במקום והשטח סופח לחלל המגורים.

 

כניסה מהחצר

2. מבט כללי

מבט כללי על הבית

 

5. חדר רחצה

 

 

 

נירלוט נעים!