צבע השנה נירלט 2021 

 

שלגיה NWC 045

אין ספק ששנת 2020 הייתה שנה קצת אחרת. שנה מאתגרת ובלתי צפויה, ששיבשה בצורה חסרת תקדים את סדרי העולם שהכרנו וחייבה אותנו להתרגל למציאות של “נורמאליות חדשה”. “נורמאליות” שנולדה והתפתחה בעת חירום והפכה לשגרה יומיומית ספק דמיונית, ספק דיסטופית: החובה לעטות מסיכות הגנה, לשמור על ריחוק חברתי ולא פעם, להישאר ספונים בסגר ממושך בבתים. זו הייתה גם שנה, שאפשרה לנו לעצור לרגע את מרוץ החיים התזזיתי והמטורף, לנשום עמוק ולבחון מחדש את החיים שלנו בכלל ואת סולם הערכים והמושגים שלנו בפרט.

הבחירה בצבע השנה של 2020 IS 0107 Prosperity,  הציפה את הצורך לעצור לרגע את המרדף, ליהנות מהתחושה המשחררת של ההחמצה (Jomo) ולהימנע מהתחושה שאנו מפסידים משהו ( Fomo). הבחירה נולדה מתוך הצורך בחיפוש מתמיד של אנשים באי אמיתי של שקט. מקום שבו יוכלו להיכנע להמולת היום, להשתחרר ולנוח. הגוון טומן בחובו את אי המבטחים האישי, החם והמחבק שלנו. צבע עמוק ומעושן שמשלב גווני ורוד רוויים עם נגיעה טבעית של גווני אדמה חומים.

השנה בחרנו בנירלט, באופן מושכל ומכוון, לחזור לבסיס. לנקות את כל רעשי הרקע שמסביב, להשיל מעלינו את הלחצים ואת החדשות ולפתוח בדף חדש. שלגיה NWC 045 הוא אותו לוח חלק ונקי לו אנחנו מייחלים. לבן עם נגיעה אפורה, שמטיל מיסוך על ההתרחשויות הבלתי צפויות של השנה האחרונה ומאפשר לנו לאמץ אליו את האישיות, הטעם והסיפור האישי שלנו. הלבן המוכר והסולידי, שכל כך אהוב בישראל, מעניק לנו תחושה של ביטחון ויציבות- אי מבטחים צבעוני ומכיל, שמהווה בסיס לעתיד חדש ונטול הפתעות..  

 

 

צילום: איתי בנית, הלבשת החלל: Leelouhome

 

כבר במחצית שנות ה- 80 טבעה חזאית הטרנדים האמריקאית Faith Popcorn את המונח Coocooning, שמתאר תופעה של חזרה למרחב הביתי והתנתקות מבחירה מכל אינטראקציה חברתית. פופקורן הציגה את הרעיון של הקוקונינג, שלקוח בהשאלה מעולם החרקים (גלמים), כדחף האנושי שלנו להתכנס ולעטוף עצמינו במעטפת של ביטחון והגנה אל מול עולם אלים, קשה ובלתי צפוי שבחוץ. התופעה הפכה עם השנים למגמה מסחרית מובילה, שתרמה רבות להתפתחות הטכנולוגית של אמצעים דיגיטליים מתקדמים ובכך הביאה לשינויים מרחיקי לכת בהרגלי הצריכה היומיומיים של תרבות, בידור ועבודה במרחב הביתי. אבל מי בכלל צפה שבשנת 2020 יהיה נגיף, שיחייב אותנו לשמור על ריחוק חברתי, באופן אבסולוטי, ולבלות בסגר מוחלט בבתים.

 

הבית שלנו הפך, בעל כורחנו, למיקרוקוסמוס של חיים שלמים. הוא מתפקד כמקום הקינון האולטימטיבי והמוגן, שבו אנחנו משתדלים לנהל בהצלחה שגרה של עבודה, בילוי וחיים נטולי מסיכות. חיים בקפסולה אינטימית עם כל שאר בני המשפחה. כולנו הבנו, שהבית צריך להיות גמיש והיברידי, כך שיוכל להכיל בהתאמה את הדרישה לפונקציות החיים החדשות. כך גם לגבי גוון שלגיה הלבן שנבחר. הוא לא דומיננטי ו/או משתלט. הוא משמש עוגן עיצובי דינאמי להטענת חללי הבית בשכבות נוספות של צבע וחומר ויהיה רלבנטי מאוד בהווה ובעתיד.

 

צילום: איתי בנית, הלבשת החלל: Leelouhome

 

צבע השנה של נירלט שלגיה NWC 045   לקוח ממניפת הלבנים והוא לבן מואר עם נגיעה אפורה. הגוון הלבן, הוא מוטיב מרכזי מוביל בעיצוב הבית ובעל קסם נצחי, קלאסי ואלגנטי, המשדר תחושה של ניקיון וטוהר. השנה, בחרנו לחזק את השימוש בצבע הלבן, לא רק כגוון רקע בסיסי ופונקציונאלי, אלא גם להעצים את החוויה שלו כבעל משמעות עיצובית של ממש. הגוון הנבחר מסמל את תחילתה של תקופה חדשה ומעודד מחשבות חיוביות ומלאות אופטימיות, שנחוצות כל כך בימים אלה. אנחנו בנירלט מכנים את גוון שלגיה הלבן כ”לבן חכם”. הוא בעל נוכחות ברורה ומובהקת והוא ישתלב בצורה נפלאה בכל חלל ועם כל סגנון עיצוב. כל שנותר הוא לקוות לימים טובים יותר ולחיוך אמיתי נטול מסיכות.

 

צילום: איתי בנית, הלבשת החלל: Leelouhome

 

נירלוט נעים!