פסטיבל העיצוב בלונדון עשיר וחוויתי יותר מאי פעם

יתכן כי זהו פסטיבל העיצוב הגדול ביותר ובהחלט זה הנושף בעורפו של שבוע העיצוב במילנו. לונדון, עדכנית ומעוצבת יותר מתמיד, מספקת הצצה לפרי עיצובם של השמות הכי גדולים לצד אלה אשר זה עתה עולים וסוללים דרכם להכרה בדיסציפלינות העיצוב השונות. בעיר פזורות אינספור גלריות, חנויות ותערוכות עיצוב מרתקות. למעלה מ-350 ארועי עיצוב במהלך שבוע ימים, בהם ניתן לסייר בין חנויות, מייצגים ומייצבים שונים, ניתן להתנסות בסדנאות אומן בהנחייתם של המעצבים הרלוונטים ביותר ביניהם האחים בורולק וטום דיקסון. בנוסף, ישנן הרצאות והשקות של מוצרים וקולקציות. כל זאת בגישה עדכנית, מעט נועזת ובהחלט צבעונית, שכפי הנראה רק עיר כמו לונדון יכולה לספק עבור שוחרי העיצוב.

את שבוע העיצוב פתחנו בתערוכת   Design 100%, תערוכה בה מוצגות קטגוריות העוסקות בעיצוב פנים, סביבת עבודה, מטבחים, חדרי רחצה ואזור המוקדש למעצבים צעירים. השנה נושא התערוכה היה צבע. ביתנים שונים הציעו פרשנות עיצובית למוצריהם דרך סקאלות צבע מרהיבות. ענקית הצבע WGSN חשפה את תחזית הצבע לאביב קיץ 2017, לאורך האולמות כולם, גווני הקולקציה הציצו מכל עבר. המרתק בתערוכה, הוא המעבר בין הזוית העיסקית הקמעונאית בה מעצבים באים לראות ולהתעדכן בכל הנמכר בחנויות היום ויחד עם זאת לחוות גישות עיצוביות קונספטואליות על גבול האומנותי. הרצאות מרתקות באספקטים שונים של שימוש בצבע ליוו את היריד כולו, מדוע אנו חשים חוסר נוחות כשזה נוגע לצבע לבן? מי האדריכלים המתכננים רק בצבעוניות עזה? איך מתכננים קולקצית ריהוט לאיקאה העולמית? וגם נושאים כמו: גוונים שונים ומשמעותם בתרבויות שונות, פצ’ה קוצ’ה של אדריכלים המציגים פרויקטים צבעוניים ועוד.

100%design

100%design

תערוכת 100% design בלונדון

100%design

ביתן בתערוכת 100% design

100%design

בגדים מןצגים לראווה בתערוכה

100%design

מנורות צהובות משתלשלות מהתקרה

100%design

כורסאות בצורות גאומטריות בתערוכה

100%design

התחנה הבאה ללא ספק הייתה תערוכת DesignJunction למעלה מ-180 מותגים המציגים במקומות סמוכים זה לזה. האחד הינו The college-central st. martins כשהחברות מציגות בחללים ההיסטוריים של בית ספר זה, בסדנאות מלאכה ובחללים מלאי אופי ותרבות אנגלית. החלק השני והקמעונאי של התערוכה הינו מקבץ מרשים למדי של חנויות פופ אפ מכל זירות העיצוב המתרחש ב Victoria House הסמוך. חברות ומותגים מכל העולם מציגים בתערוכה זו, ללא ספק התחושה היא כי תערוכה זו הולכת וצוברת מוניטין של ה-תערוכה בה’ הידיעה. קבוצת כתר הציגה בתערוכה את פרויקט “סרוגים” KNIT וזכתה לאהדה רבה.

תצוגת KNIT של כתר בתערוכה

knit by keter / designjunction

תערוכה נוספת הינה ה Tent & Super brands London זו השנה התשיעית בה התערוכה מתקיימת ומהווה בית למותגים ושמות עצמאיים בעולם העיצוב. היא מתקיימת במבשלת טרומן ההיסטורית הממוקמת בחלקה הטרנדי המחתרתי, אזור מתפתח לקהילה היצירתית במזרח לונדון. בתערוכה זו חברת הצבע Dulux הציגה את צבע השנה שלה ואפשרה לארבעה מעצבים מובילים לחשוף את תחזית הצבע האישית שלהם. גם כאן ישנו חיבור מרתק בין המעצבים הצעירים, שלמעשה מכתיבים את המשך דרכו של עולם העיצוב, לבין החברות הגדולות המשחקות “תופסת” עסקית בין טריטוריות עיצוב שונות. חברת אבן קיסר הציגה ביתן מרשים למדי וכמו כן לפני מספר ימים הכריזה על שת”פ מדהים עם מעצב העל טום דיקסון.

שידות צבעוניות בתערוכה

Tent

Dulux stand / Tent

Dulux stand / Tent

שרפרפים מעוצבים

Tent

במסגרת הפסטיבל העיר נחלקה לאזורי עיצוב. בכל איזור ניתן היה לשוטט בין גלריות, חנויות עיצוב ומיצגי עיצוב שונים. באזור Brompton הסמוך לגלריית V&A הציגו חנויות כמו Skandium ,Cassina וגלריית Mint תערוכות קאפסולה של מעצבים צעירים אל מול מותגים ומעצבים החוגגים 50 שנות עיצוב בהיכל התהילה העיצובי.
תמונות עגולות ומראות על הקיר

Mint gallery

פסלים של פנים בצבעים על שולחן

Squint gallery

ספלים מוארכים בצבעים על מדף

Skandium

קיר שחור לבן עם צורות סימטריות, אישה עם שיער בלונד מציצה מהקיר

Somerset house / photo: Tina Hillier

רקמקולים ידניים בצבעים שונים

Somerset house / photo: Tina Hillier

אדם שכאילו גולש על גל בחדר בו הרצפה היא כמו ים

Somerset house / photo: Tina Hillier

גלריית V&A ההיסטורית לקחה חלק מרכזי בפסטיבל העיצוב בהצגת מייצבים ומייצגים יוצאי דופן לצד הגלריות הקבועות ועוצרות הנשימה. שיחות אודות עיצוב וסדנאות פרטיות עם מעצבים שונים התרחשו מדי יום לאורך הפסטיבל כולו.
השנה, לונדון, ללא ספק שמה עצמה על המפה כבירת העיצוב העולמית.
מומלץ!

נירלוט נעים!