פגישה מרתקת בין חומר, צבע והשראה   ראיון עם מעצב בתי המלון אורן ברונשטיין

את אורן ברונשטיין אנו פוגשים לראיון בביתו ומשרדו בלב שכונת נווה צדק. אסתטיקה ודיוק עיצובי ניכרים כבר בפתח הבית.

אורן עובד בשיתוף פעולה מלא עם האדריכל ברק גאון וביחד כבר 11 שנה הם עוסקים בתכנון ועיצוב של בתי מלון ובשנים האחרונות בעיקר במלונות בוטיק, בהם הדרישה היא קודם כל ליצירת חוויה ואמירה עיצובית אישית.

בתום לימודי “מנהל בתי מלון” בארץ המשיך אורן לארה”ב שם למד עיצוב פנים ובתום לימודיו ב 1989 חבר ליזם בתי המלון המוערך צ’יפ קונלי והחל בתכנון ועיצוב פנים של מלונות בבעלותו בעיקר בחוף המערבי, בסן פרנסיסקו וסיליקון ואלי.

 עיצוב בתי מלון זה תחום בפני עצמו

בהחלט, במשך שנים רבות גם התכנון,גם המבנה וגם עיצוב הפנים ,כולם היו תחת ידו של האדריכל. בשלב מסויים הבינו היזמים כי על מנת ליצור ייחודיות ותוצאות מוצלחות יותר עליהם להעביר את עיצוב הפנים והדקורציה לפונקציה המתאימה. יש לעשות הפרדה בין אדריכלות לעיצוב פנים ודקור שם דרוש טעם טוב וחשיבה מתאימה.

 

 

CEN- סנטר שיק תל אביב

עבדת שנים מעבר לים, מה השונות בעבודה בישראל?

ישנו קודם כל הבדל מהותי בשיטת העבודה. בחו”ל התחושה היא צוותית, מאה אחוז שיתוף פעולה. בישראל התחושה יותר כוחנית, כל אחד מעוניין לתפוס פיקוד על הפרוייקט. בהחלט מקשה על העניין.

 

GP – Galeria Park, San Francisco

skalot_1

 כיצד ניגשים לפרויקט?

קודם כל יש לבחון את המעטפת ואת התכנון האדריכלי המשפיע במידה ניכרת על עיצוב הפנים וכל הבחירות הנלוות. אנו גם מקפידים ליצור בתחילת התהליך “בורד” , לוח, עם כל הכיוונים החומריים, הצבעוניים, הטקסטיליים וכו’.

 

BC – ביי קלאב חיפה

skalot_2

 קונספט מלונות הבוטיק נהיה ממש “טרנד” בארץ

נכון. בשנים האחרונות ישנה עלייה חדה בביקוש למיזמים בתחום זה ולביקוש בקרב הלקוחות. טרנד מלונות הבוטיק החל באירופה, ובשנת 88′ צבר תאוצה והתלהבות גם בארה”ב. כעת יש התלהבות וביקוש למלונות בוטיק בכל מקום וכמובן גם בישראל.

 מה השוני והייחוד במלונות הבוטיק?

העיסוק במלונות בוטיק, הוא להעיז, לנסות דברים חדשים, לצאת מה”sidesafe”. זה מאפשר לי חופש רב ותוצאות יוצאות דופן.מלון בוטיק זו פנטזיה, זו תפאורה, זו יצירת חוויה במסגרת של סיפור.

 

BC – ביי קלאב חיפה

skalot_3

ספר על פרוייקטים מהמלונות השונים אותם עיצבת

ישנם פרוייקטים רבים, כמו רשת מלונות פרימה, רשת מלונות אטלס, מלון ים בנמל ומלון חדש עליו אנו עובדים בנחלת בינימין בתל אביב. לכל מלון הסיפור שלו.

מלון הבוטיק “ARTHUR” בירושלים שעיצבנו, לוקח את האורח לחוויה מרגשת של מפגש עם ההיסטוריה הארוכה והשכבות הרבות מהן מורכבת ירושלים.   עיצוב המלון, בסגנון קולוניאלי וברוח שנות ה 30 של המאה הקודמת. וכשעצבנו את מלון ART + בתל אביב למשל, הרעיון היה ליצור מלון אומנות. עבדנו יחדיו עם אוצר אומנות בשם דורון סבג. כל פרט נבחר בקפידה. אני מקפיד על כל גוון, על כל פריט ריהוט וטקסטיל. הקומפוזיציה צריכה להיות מושלמת.

 

CRG – Carriage in, San Francisco

ניתן לראות שימוש רב בצבע בפרוייקטים השונים

בהחלט, אני תמיד נוהג להשתמש בגוונים עם נוכחות, ומודה ללא קשר לראיון, שאני בוחר אך ורק מתוך מניפת נירלט. איני פוחד להשתמש בגוונים עזים, שוב הכל בהתאם לסקאלת החומרים והגוונים ולקונספט העיצובי בפרוייקט. אני חש כי גם בישראל ישנה מגמה של שימוש בגוונים חזקים יותר ותעוזה עיצובית אולי מתוך החשיפה של הקהל הישראלי לאירופה וארה”ב בשנים האחרונות.

 

CEN- סנטר שיק תל אביב

skalot_4

אין ספק כי בגישתו הייחודית מעצב ברונשטיין בתי מלון עם נשמה, עולם בפני עצמו. עם מגוון רחב של עיצובים, החל ממלונות כמו Hotel Del Sol שעיצובו מייצג את תחושת החופש של החיים בקליפורניה, וכלה במלונות כמו Hotel Avante בעמק הסיליקון, לבטח נמשיך ונשמע עליו עוד רבות.

דגימת הצבעים מתוך התמונות בכתבה בוצעו ע”י נירלט. המניפה להמחשה בלבד, לפני בחירת גוון מומלץ להיעזר במניפת גוונים ובדוגמת צבע מוחשית.

 

נירלוט נעים!