עיצוב מרענן לקיץ המתנחל

הקיץ הישראלי לוהט וניכרת דרישה למראה נקי, מינימליסטי, והכי חשוב – צונן, כזה שישיב את נפשנו. מסתבר שאפילו לתורת הפנג שואי ולגלובליזציה יש מה לומר בנדון

 

לבן קריר ברקע מאפשר מקום ליצירה ולביטוי אישי. Image via le-jolicoeur

אין מתאים יותר לקיץ מאווירה צוננת המשדרת נינוחות וקצב איטי. הצעד הראשון בדרך ליעד הנכסף הוא בחירת הצבעים שלנו, ומה טוב שתורת הפנג שואי נרתמת לעזרתנו.

 

לפי הפנג שואי, בקבוצת הגוונים הקרים נכללים ירוק, כחול, לבן, כסף וסגול על גוניהם השונים. אלה הם “צבעי היֶן”. מאפייניהם – מיתון פעילות והרפיה, והם מתאימים לשילוב בחדר השינה, בחדר העבודה ובחדר האמבטיה שלכם.

 

המנצח על הצבעים הקרירים הוא הצבע הלבן. גווניו השונים בטונים ניטרליים וטבעיים יעניקו לחייכם פשטות, יִצרו תחושת הרמוניה, ובמקביל יכניסו משב קריר אל הבית.

 

חשוב לזכור לשלב קריצה למשהו מודרני עדכני, ולהוסיף צבעוניות עדינה במקומות המתאימים. בעידן הגלובליזציה, כאשר העולם עובר תהפוכות דרמטיות, אנחנו צריכים לזכור את ההנאות הקטנות של החיים – ואת זה בדיוק גוני הלבן מדגישים: הנאה ברמה האישית, היומיומית, האינטימית. הצבע הלבן גם ישאיר לכם מקום ליצירה ולביטוי קשת תחושות ורעיונות אינדיווידואליסטיים. כדי להשלים את גוני הקירות הלבנים, אפשר להשתמש בבדי תחרה וברוקד, בדים מעוטרים ורקומים, מראה ויקטוריאני, שפע של דקורציה, פרחים, נגיעות כסף וכד’.

 

אבל לא רק הצבע, גם סגנון העיצוב חשוב לתמונת הקיץ הצונן שלנו. לפניכם שני סגנונות קרירים מובילים:
סגנון מינימליסטי מתאפיין בניקיון עיצובי, בסידור חללים על פי פונקציה ובשימוש בפריטים הכרחיים בלבד. הוא דומה לעיצוב היפני, שכולל לרוב הדגשה של משטחים אנכיים ואופקיים בבית, ללא קישוטים ואביזרים רבים. הגרסה העכשווית לעיצוב זה כוללת שימוש בחומרים קרים (מתכות, בטון, זכוכיות, פלסטיק) ובצבעים חיוורים ונקיים (לבן, אפור, בז’, כסף). סגנון זה מתאים לאלה בינינו שלא נוטים לאסוף חפצים או לעשות בלגן בבית.

 

 

סגנון תעשייתי/הייטקי שואל אלמנטים עיצוביים וחומרים מעולם התעשייה אל חלל המגורים. בסגנון זה יש לרוב הדגשה של האלמנטים הקונסטרוקטיביים המחזקים את המבנה. הוא מכניס לבית הפרטי אלמנטים כגון מטבח נירוסטה ורצפת בטון מוחלקת. בחפצים ובפרטי ריהוט נעשה שימוש רב בנירוסטה, ניקל, צבעים מתכתיים, זכוכית לסוגיה וחומרים קרים כמו בטון חשוף.

נירלוט נעים!