ספרים סיפור אהבה

שלוש המלצות על ספרי עיצוב

בעולם עיצוב הפנים יש משמעות גדולה מאוד לספרים. ספרים מעשירים את החלל מבחינה צבעונית וצורנית וגם נותנים לו תוקף תרבותי ואינטלקטואלי. אוסף הספרים שאנחנו מציגים יכול לנוע מספרי קריאה, שירה ופרוזה, אותם נסדר בד”כ בספריה, ועד אלבומי צילום, עיצוב ואמנות, שגם נראים נהדר על שולחן הקפה. באופן כללי, חשוב שבחירת הספרים והתצוגה שלהם תיעשה בקפידה ותבטא בהתאמה את הטעם האישי והעניין של בני הבית. היא לא חייבת בהכרח להתאים לצבע הקיר או הספה. מדובר בתהליך אוצרות שמתגבש ומתהווה עם השנים, אמנם בהשקעה כספית לא קטנה שיש לטפח, אבל מוסיף רובד נוסף של עניין ותוכן. ספרים הם בבחינת פריטי אמנות ובלעדיהם חסרה נשמה וזהות אמיתית למכלול העיצוב השלם.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Architectural Digest (@archdigest)

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ASSOULINE (@assouline)

בתקופת הקורונה, בזמן שמוסדות התרבות והבידור הושבתו, חלה עלייה של מאות אחוזים במכירת ספרים בארה”ב ובאירופה- ספרי קריאה בכלל וספרי עיצוב בפרט. אין ספק, שמדובר בעדנה מחודשת לעולם הפרינט, שיש שטענו שכבר פס מן העולם ולא רלבנטי למאה ה-21. אמנם צגי המחשב מאפשרים לנו להתעדכן באופן מיידי בחדשות ולקרוא כמעט כל ספר שנרצה, המהפכה הטכנולוגית לא מצליחה עדיין להחליף את חווית הדפדוף האמיתית. הפיקסלים הדיגיטליים אינם חלופה ראויה עדיין למגע, לריח הנייר ולקסם, שנוצר ברגע שמציבים בכבוד את הספרים במקומם ומשלבים אותם בהרמוניה בעיצוב החלל.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TIME (@time)

 

 

הנה המלצה לשלושה ספרים מרתקים, שחייבים לתפוס גם מקום אצלכם בבית:

 

More than Just a House: At home with collectors and creators

Alex Eagle

Rizzoli

 

הספר שיצא ממש בחודש אוקטובר האחרון, מציג אסופה נהדרת של בתים עם עיצוב פנים צבעוני ומעורר השראה. כותבת הספר, אלכס איגל, בחרה את הבתים מתוך ההיכרות האישית שלה עם האושיות המרתקות שחיות בתוכם- יוצרים ואספנים סופר יצירתיים מכל רחבי העולם. לא מדובר בבתי קובייה לבנים ומינימליסטיים, אלא בחללים אותנטיים, עתירי שכבות ומלאים בחפצים אישיים ובפריטי וינטג’ ייחודיים- שילוב מתוחכם ומסוגנן במיוחד של יוקרה מודרנית ושיק בוהמייני. איגל עצמה, היא מנהלת קריאטיבית לונדונית ובעלת בוטיק עיצוב נחשב בלב הסוהו שבעיר. הספר בוחן מחדש את הערך שיש לחפצים השונים בחיים שלנו, את המקור והסיפור שלהם ומספק הצצה לאורח החיים הייחודי של כל אחד מבעלי הבתים. בין המשתתפים שפתחו את דלתם ניתן למצוא את מרגריטה מיסוני (נצר למשפחת מיסוני), קים גו’נס (מנהל קריאטיבי דיור גברים) ומעצבי הפנים הנהדרים והססגוניים דאנקן קמפבל ולוק אדוארד הול.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A L E X E A G L E (@eagletta)

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ALEX EAGLE STUDIO (@alexeaglestudio)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A L E X E A G L E (@eagletta)

 

Kabinett & Kammer: Creating Authentic Interiors

Sean Scherer

Vendome Press

 

למרות שסגנון העיצוב העשיר והעמוס המוצג בספר לא שכיח בזירת עיצוב הפנים המקומית, מדובר בחגיגה של ממש. מחבר הספר, שון שרר, הוא אמן, מחנך ואספן עתיקות אמריקאי, שכבר מגיל צעיר התחיל לאסוף, בתור תחביב, רהיטים, מפות ישנות, פוחלצים ופריטי וינטג’ מקוריים. לאחר שהציג את עבודות האמנות שלו במספר תערוכות בצפון אמריקה ובאירופה, החליט לפתוח חנות גלריה בעיר פרנקלין שבמדינת ניו יורק, שתציג לראווה את כל החפצים יוצאי הדופן שאסף עם השנים. את התשוקה שלו לאוספים ייחודיים ולסגנון העיצוב הגותי אמריקאי, הוא מצליח ליישם בתחכום רב והקפדה על פרופורציה נהדרת בחללי הפנים של קהל לקוחותיו. שרר דואג לאפיין כל פרויקט באופן בלעדי, תוך שהוא שוזר לתוכם ארונות תצוגה מרשימים, צילומים ישנים ומשתמש בצבעוניות עזה ובלתי מתפשרת לצד חומרים טבעיים ולא מעובדים. בספר יש צילומים מרהיבים מלאי פרטים וגם טיפים שימושיים לבניית סגנון עיצוב אישי ונועז.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sean Scherer (@kabinettandkammer)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sean Scherer (@kabinettandkammer)

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sean Scherer (@kabinettandkammer)

 

 

Wasted: When Trash Becomes Treasure

Katie Treggiden

Ludion Publishers

 

בשנים האחרונות צפה ועלתה המודעות לכל נושא הקיימות, שינויי האקלים והכלכלה המעגלית. הספר מעורר המחשבה, אותו כתבה העיתונאית קייטי טרג’ידן, עוסק בדרכים היצירתיות והמפתיעות בהן בוחרים 30 מעצבים ויצרנים בינלאומיים לטפל בסוגיות בוערות אלו. הספר מתאר את תהליכי העבודה והעיצוב המורכבים של תוצרים, המשלבים בין חומרים אורגניים וטבעיים לבין חומרים מעובדים מעשה ידי אדם. בזמן שמשאבי הטבע הולכים ומתמעטים, יותר ויותר מעצבים בוחנים את הפוטנציאל הגלום בפסולת כחומר גלם לגיטימי וכמשאב העיקרי לעבודתם: פסולת אופנה/ מזון/ תעשייתית/פלסטיק ופסולת ביתית. מדובר בספר רלבנטי מאוד, שמרחיב בטקסטים מחקריים חשובים  על ההשלכות החברתיות, התרבותיות והסביבתיות של השימוש העתידי בפסולת ועל הצורך שלנו להיות צרכנים קצת יותר מודעים…

 

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Roddy Clarke (@roddyclarkedesign)

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by YINKA ILORI (@yinka_ilori)

קריאה מהנה!

נירלוט נעים!