נתלי יצחקוב, טרנדולוגית

רגע לאחר נעילת התערוכה של נתלי יצחקוב la petite mort” (מוות קטן בצרפתית) בגלריה ארטמיסיה בה הציגה דרך קולאג׳ אחד ענק בסיפור מעגלי, המתאר את המסע והתנועה של המגמות, את התחזית שלה בכל אשר עתיד לפקוד אותנו בנושא של סגנון: אישי, לבוש, אובייקטים, הלך רוח, חומריות, טקסטורות וצבעים, לשנת 2017 נפגשנו על מנת להבין אחת ולתמיד מהו טרנד ולאן מועדות פנינו בכל הקשור לעיצוב ו’לייף סטייל’.

3

צילום : מיכאל טופיול

איך הכל התחיל?

“סיימתי את לימודיי בשנקר במגמה לעיצוב אופנה ב 2009 , עבדתי בתעשיית האופנה מספר שנים אך חשתי שזה לא בשבילי.              ב 2011 הגעתי להרצאתה של חזאית הטרנדים המפורסמת לי אדלקורט. ישבתי נפעמת באולם, והבנתי ,שם אני רוצה להיות, עם האישה הזו אני רוצה לעבוד. כעבור שנתיים נסעתי לפריז, הגעתי לסוכנות הטרנדים של לי אדלקורט והתקבלתי לעבודה. עבדתי שם במשך חצי שנה במחלקת הייעוץ לבתי אופנה, בתי עיצוב וקוסמטיקה. העבודה הייתה למעשה התאמת הטרנדים של לי אדלקורט עבור הלקוח.”

4

צילום : מיכאל טופיול

איך ההתחלה הזו המשיכה כאן בישראל?

“חזרתי לארץ. הייתה בי תחושה שזה הכיוון עבורי, שנכון לי להמשיך את העשייה שהייתה בסטודיו בפריז. לאחר שנה של גיבוש רעיון הקמתי את הסוכנות שלי. The Visionary.”

5

צילום : מיכאל טופיול

אז מה למעשה את עושה בסוכנות?

“אני בעצם מגיעה בנקודת הפתיחה של כל פרויקט, בהתאם ללקוח ולצרכיו אני עושה חקר שוק בינלאומי ומקומי, יוצאת למסע של פגישות, בונה הלך רוח מסוים, מייעצת במיתוג, ממש מתאימה את המגמות/טרנדים הרלוונטיים עבור הלקוח והפרויקט.”

6

צילום : מיכאל טופיול

אם כך, הסבירי מהו “טרנד”? ביטוי שאנו מרבים להשתמש בו בעשור האחרון

“זה נכון שיש לעיתים רתיעה מהמילה הזו כיוון שלא באמת מבינים את משמעותה עד הסוף. הרבה פעמים כשאומרים על משהו מסוים שהוא טרנד הוא יותר “גחמה” מטרנד. הטרנד למעשה מראה כיון, הלך רוח, מגמה שמתפתחת. טרנד “קלאסי” מתייחס למגמה או לדבר שיש לו אורך של 10, 20 ו-30 שנה, כמו למשל ג’ינס ליווייס, שמלה שחורה קטנה, חולצה לבנה מכופתרת וכדומה. כלומר האובייקט רלוונטי לאורך זמן, אך הפרטים העיצוביים שלו משתנים ומתעדכנים לאורך השנים. מה שרבים מאיתנו מכנים טרנד, בשפה המקצועית נקרא FAD הכוונה לגחמות. הכל מתחיל ונגמר מהר, הטרנדים למעשה הפכו לגחמות, הכול כאן ועכשיו ומחר כבר יש את הדבר הבא. כמובן שזו תוצאה של התפתחות טכנולוגית, מדיות דיגטאליות וכו’. ההתפתחות הזו באה לידי ביטוי בכל התחומים. למשל, בתחום האופנה, השיטה נקראת Di-Rect show הכוונה היא שכל הבגדים שנראים על המסלול למחרת כבר זמינים לקנייה, בניגוד לזמנים עברו בהם צריך היה להמתין עונה שלמה עד שניתן להזמינם. ישנם המון שינויים. שינוי הוא טוב, הוא לא קורה סתם, אך אנו צריכים להיות מודעים לעניין.”

7

צילום : מיכאל טופיול

איך למעשה חוזים או מנבאים טרנד?

“קיימת שיטת ניבוי טרנד שאותה למדתי בסוכנות של לי אדלקורט. היא מבוססת על מספר כלים ושיטות מחקר. בגדול, החיזוי מבוסס בעיקר על התבוננות, על תצפיות. הוא מורכב משילוב של פרמטרים רבים שממש אינם קשורים בהכרח לעיצוב: פוליטיקה, אוכל, טכנולוגיה, תרבות, אקלים, מצב סוציואקונומי ועוד. כל אלה בשילוב עם אינטואיציה חזקה, יכולת להתבונן, מובילים לתרגום האינפורמציה לחומר, לנושא, לצבע ולתחושה.”

8

צילום : מיכאל טופיול

אז מה קורה כרגע ולאן מועדות פנינו לדעתך?

“אנו חיים בתקופה של התפוצצות, ישנו ריבוי, כל החושים עובדים ואנו מוקפים אינסוף גירויים. אנחנו חווים שינויים ושינויי הרגלים על בסיס יום יומי, מה שהיה בריא היום כבר לא בריא מחר, מקומות שהיו בטוחים, פתאום מסוכנים, אנחנו בשיאה של התפרצות מדיות חברתיות ועוסקים ללא הרף בחשיפה, ביצירת פריים אחד, במשהו חיצוני ולא אמיתי. כיוון שכך, הבית שלנו צריך להיות רגוע, רך, טבעי ובהיר. גוונים לבנים ופסטלים. מצד שני ישנה כניסה של אדום מתוך זיכרון לדם ולאלימות. כתום, מתוך המודעות לדאע”ש, מים על מאדים מנבאים כניסה של גווני כחול. כך שהבית יקבל משמעות רחבה הן במובן הפנימי והן במובן הפיזי, אנו זקוקים לו יותר מתמיד.”

1

צילום : מיכאל טופיול

2

צילום : מיכאל טופיול

 

נירלוט נעים!