מפגש של טרנד ומסורת   סמינר ותערוכה עם לי איידלקורט

חזאית הטרנדים הבינלאומית לי אדלקורט פותחת את התערוכה החדשה שלה ״קיפולים: ממלאכה מקומית לעיצוב עכשווי״, בסמינר מרתק על טרנדים בעולם העיצוב. ואנחנו? נהנינו ולמדנו

לי אדלקורט וטרנד הן שתי מילים השזורות זו בזו. אדלקורט היא לא רק אחת מחוקרות הטרנדים המוכרת כיום בעולם, היא גם זו שהפכה את חקר הטרנד בעיצוב לנחלת עולם העיצוב כולו ולא לפריבליגיה של תעשיית האופנה בלבד. ביומיום שלה היא משפיעה על החלטות עיצוביות משמעותיות, יוצרת מגמות ומייעצות לחברות רבות איך לשלב טרנד וחזון לתוך קולקציה, מוצר או יצירה. ארמאני הוא אחד מלקוחותיה ובאותה נשימה גם חברת “לוריאל פריס”, קשת רחבה של תעשייה הסובבת סביב עולם היופי, האופנה והעיצוב.

lee64

לפי מה שהסתמן במפגש  ובתערוכה, הטרנד החדש לפי אדלקורט הוא חזרה לבית ולביתיות והתרפקות על מלאכות מסורתיות ביתיות. בהסתכלות קדימה אל התחזיות העיצוביות אנו נחשפים לטכניקות כמו שימוש בסרטים ותנועה, דיגום חופשי, קיפול, יצירת שכבות, עיטוף, תפירה ביד ועוד ועוד – מלאכות מסורתיות שהופכות למודרניות בעזרת טכנולוגיה שמקצרת תהליכים והופכת את הישן לחדש.

lee5

 בסמינר הוצגו טרנדים מעניינים לעונה הקרובה באופנה ובעיצוב: הדגש על חצאית פליסה שהולכות להיות שיקיות במיוחד לעונה והחזון של אדלקורט לגבי סרטים (RIBBONS) בדים עשויים סרטים, אביזרים לבית בצורת תנועה חופשית של סרטים וקיפולים, שילוב סרטים ותנועה כבגד או אביזר אחד שלם ועוד.

 lee3

איסי מיאקה המעצב הנודע, הוא ללא ספק גולת הכותרת בעבודות שמציגה אדלקורט אך לצד עבודותיו של מיאקה יש עוד כ-60 מעצבים בינלאומיים שמשלבים בעבודותיהם מלאכות מסורת מעולם הטקסטיל והאופנה, מסורות הקמות לתחיה באמצעים טכנולוגיים חדשניים היוצרים צורות וזוויות חדשות.

lee4

מתוך דבריה של אדלקורט בסמינר, ניתן להבין את הרעיון המהותי מאחורי טרנד הקיפולים:

״יצירתם של קפלים וקיפולים בחומר מובילה ליצירת צורות חדשות וחדות יותר, ארכיטקטורה חדשנית הנוצרת במרחב החיים. סרטים מעוררים השראה ליצור תלת מימדיות זורמת, בעוד שרקמות מעטרות את המשטחים שלנו. “קימוט” רעיונות שאבד עליהם הכלח עשוי להוביל לקמטים במרקם כדי להעביר מסר של יופי צנוע ופשוט”.

lee1

 

נירלוט נעים!