מעבדת הנייר בנווה שכטר

מעבדת הנייר בנווה שכטר מארחת מעצבים ואמנים העובדים ויוצרים עם נייר, כצעד ראשון להפיכת המקום למרכז מוביל בתחום העיצוב בנייר. במסגרת זו, 3 מעצבים צעירים בעלי מחויבות ליצירה ודיאלוג עם החברה בה הם פועלים, קיבלו חלל עבודה לתקופה של שנה תוך מפגש עם תכנים של הגות ופילוסופיה יהודית. המעצבים נהנים מהליווי של הצוות בנווה שכטר, כמו גם קבלת כלים לפיתוח עסקי, הרצאות, סדנאות וליווי צמוד של הצוות של עמותת ‘לצאת מהקופסא’.

פירות מעבדת הנייר יבואו לידי ביטוי בדמות תערוכות ופעילויות שיתוכננו במיוחד במהלך השנה בנווה שכטר, הסובבים כולם סביב עולם הנייר – תערוכה במסגרת שבוע האיור, תערוכות עיצוב בנייר, אירועי מכירה של מוצרי נייר מעוצבים ועוד.

במחזור הראשון של המעבדה משתתפות המעצבות: תמר דברתרחלי שלו ומירב פלג שכל אחת מהן משיקה מותג חדש על טהרת העולם הקונספטואלי של הנייר.

איך נולדה המעבדה?

מעבדת הנייר הינה פרי שיתוף פעולה ייחודי וחדשני בין נווה שכטר לבין “לצאת מהקופסא” הפועלת לקידום מעצבים צעירים ולפיתוח תחום העיצוב בישראל ככלי מניע לשינוי כלכלי, חברתי ותרבותי של החברה הישראלית. העמותה מפעילה מספר תכניות בשיתוף מפעל הפיס, משרד החינוך והרשויות המקומיות.

תמר דברת

a

פולה פולה הוא השם שבחרתי לאגד תחתיו את עבודתי בתחום הפטרן והמוצרים המאוירים . את הביטוי פגשתי לראשונה בקניה ולאחר מכן במקומות שונים במזרח אפריקה. הוא הילך עלי קסם ותחושה מיוחדת של מקצב אחר עדין ומתמסר. במקומות שבהם דוברים סווהילי, שוב ושוב שמעתי את המלים האלה, פולה פולה, המתארות פעולה עדינה, רגועה ושקטה”.

תמונה-1

“תחת פולה פולה אני יוצרת בשני תחומים עיקריים: קולקציית פטרנים ומוצרים מאוירים. הייתי רוצה שהמוצרים שלי יאפשרו לאנשים לחוות רגע קטן של יופי, רוגע ושחדוות היצירה שלי תשפיע על חיי היום יום שלהם. תהליך ההפקה של המוצרים נעשה מתוך מחשבה מקדימה ומתן תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר לחומרים, לטקסטורות ולצבעים”.
תמונה-2

“בימים אלה אני עובדת על קולקציה הנקראת Whimsical Blooms  בה אציג ואמכור מוצרי נייר וטקסטיל: מחברות, ניירות אריזה, כרטיסי ברכה, צעיפים, תיקים אישיים וכריות נוי. כולם נושאים איורים פרי עבודתי”.

תמונה-3

 

 

רחלי שלו

e

רחלי מספרת כיצד עד גיל חמש לא ציירה אפילו לא קו אחד. ברגע מסויים בתור שיגרתי לקופת החולים, לקחה מאמה דף ועט וציירה בית מושלם. מאז, לא הניחה רחלי את העט ולא פסקה מלצייר. איירתי 12 ספרי ילדים בארץ ובעולם, ספרי נוער רבים, כריכות ספרים, שערי עיתונים ומגזינים, כתבות, איורים לפרסום ועוד פרוייקטים רבים ומגוונים.

תמונה-4

“בשנים האחרונות התחלתי לכתוב. ובשנה וחצי האחרונה אני מפרסמת מדי שבוע טור קומיקס אישי בשם “המדריכה” במגזין מוצ”ש של מקור ראשון. הטור עוסק בסיטואציות יומיומיות שלי כאמא, כאישה וכבן-אדם”.

תמונה-5

“אבל תמיד היה לי חלום נוסף, שהאיור שלי יגיע לכמה שיותר בתים לכן, כיום אני גאה להשיק מוצרים מאוירים לבית. עולם שלם של דמויות ואיורים עשירים בפרטים והומור שיוצאים מהנייר ופורצים לרחבי הבית בדמות תמונות, מדבקות קיר, כריות נוי, ספלים, תיקים ועוד… המשתלבים בצורה אינטליגנטית בחלל החדרים השונים ומאירים אותם בצבע ובמשחק”.

https://rplaut.carbonmade.com/

מירב פלג | מעצבת קונספט בנייר

בשיחתנו עם מירב, משתפת אותנו על תהליכי היצירה ומה שהוביל אותה לעסוק בתחום: “מאז ומתמיד עסקתי בנייר, חומר שמלווה אותי כל חיי. בתהליך היצירה שלי אני שואבת השראה מהטבע, מהרחוב ומעולם האופנה. אני סקרנית ואוטודידקטית שמביאה את אהבתי לנייר, חומר הגלם הכי בסיסי הכי  נגיש והכי מדהים ורב גוני שיש לכדי עיצוב ויצירה תלת ממדית, למדתי צורפות עיצוב חלונות ראווה ובעיקר למדתי דרך סקרנות ויצירתיות והתאהבתי בנייר, חומר על זמני שניתן לתרגם אותו לעיצוב מודרני ועכשווי תוך שילוב טכניקות מסורתיות כמו אוריגאמי וחיתוכי נייר”.

תמונה-8

“אני שואפת לפתח ולייצר עולמות שלמים בתלת ממד לכל עולם תוכן הדורש ומזמין עיצוב שמתכתב עם הסביבה שלו ובכלל, כמו חלונות ראווה של חנויות מותג, עיצוב אירועים עסקיים או פרטיים והפקות אופנה וצילום”.

תמונה-9

https://www.facebook.com/meravpeleg

נירלוט נעים!