מגמות עיצוב 2017 

משחק בין רגש לצבע, לחומר וצורה

עם תחילתה של שנת עיצוב מרגשת במיוחד, עוד ועוד מגמות, זולגות לחנויות העיצוב, לתערוכות השונות ובעיקר לחיי היום יום של אנשי העיצוב. המגמות שונות אלה מאלה בצבעוניות, בחומריות ובסגנון. אך אם בכל זאת ניתן לשים אצבע על נקודה משותפת – כולן עוסקות באישי, בנו האנשים אשר הופכים להיות חלק מהעשייה עצמה ולא רק מתבוננים מהצד. אנו רוצים לחוש את תהליך העיצוב, את המעצב עצמו ולא רק את התוצאה הסופית. אנו רוצים ליצור יוקרה אך שתהיה נגישה לכולם, להנות מ”אי סדר” עיצובי ולעצב בעצמנו בכל רגע פנוי. ייתכן והמגמה המרכזית היא ניתוק מאותם אמצעי תקשורת שנראה כי הפכו למעין איבר נוסף בגופינו. להרגיש ולהתרגש מהפיזי, מהכאן ועכשיו, ממה שנמצא מתחת לאפינו. אולי פשוט עייפנו מאותם מסכים ואנו צריכים קצת להתלכלך? כל עוד מדובר בעיצוב ובאסתטיקה, התשובה היא: כן.

Whisper & pause

11

צורך עז המתעורר בנו להכנסת שקט ורוגע לחיינו, התבוננות פנימה ולא החוצה. אותו רגש בא לידי ביטוי בצבעוניות טבעית ובהירה, צבעוניות לבנה ,כמעט שקופה. נקודות צבע בוהקות בתוך הלבן מכניסות תחושות אופטימיות ורגעי שמחה. אלמנטים גיאומטריים מתערבבים עם צורות אורגניות עד ליצירת אי סדר המאפשר לנו להרגיש בנוח נוכח ערב רב של אלמנטים הפוגשים זה את זה.

12

All rights reserved to London Design Festival

13

All rights reserved to London Design Festival

14

All rights reserved to Heimtextile 2016

Grey matters

15

אנו מוצאים נחמה ונינוחות כאשר סביבינו גוונים של אפור. האם אלו החיים בעיר אשר גרמו לנו לחוש טבעי ובנוח בסיטואציה שכזו?  איך קרה שכאשר חושבים על טבעי ורגוע, מיד סקאלת האפורים נצבת לנגד עינינו? האפור כמו “הלחם והחמאה” במניפת הצבעים. תמיד שם, תמיד מסתדר. גוונים של בטון, גווני גרפיט עוצמתיים, נקודות של צבע בגווני צהוב, טורקיז, כתום ובגווני ורוד דהויים ישתלבו נפלא לצד אפורים חמים וקרים.

16

All rights reserved to London Design Festival

17

All rights reserved to London Design Festival

Craftoholic

18

שיבה אל הפרוורים. עזיבת מרכזי הערים מטעמים של מרחב מחייה ושקולים כלכליים הביאה אוכלוסיה צעירה ויוצרת אל הפרוור. המעבר לפרוור הנינוח והשקט מגדירה עבורנו מחדש את המושג “ביתי”. כעת, רגעים פנויים שהתווספו לנו כאשר הרעש העירוני נעלם, מאפשרים לנו לעסוק ביצירה ובהנאה מהתהליך ולאו דווקא מתוצאה. התהליכים הם גלובאליים, לדוגמא: צעירי מערב אירופה מגיעים למזרחה ומוצאים במה חדשה ומרתקת. גם אם ממרחק, אנו יכולים לחשוף ולשתף בכל רגע נתון בכל אותם אמצעים דיגיטאליים העוטפים אותנו את מלאכת היד, אומנות ותעשייה הרוצה לייצר את “האישי”. מה קורה כאשר פס הייצור פוגש את המסרגה?

צבעוניות חמה, אדומים, חומים, גוונים מעושנים וגווני צהוב זהובים.

19

All rights reserved to London Design Festival

1

All rights reserved to London Design Festival

Vintage mania

2

למגמה זו ניתן לייחס את רהיטי הווינטג’ המוכרים והאהובים, אלה אשר קיבלנו בירושה או קנינו בחנויות שווקים מבוקשות. אם עד היום היינו “מקדשים” את הרהיט ולא מעיזים לגעת בו למעט ברק ופוליש עדין, כיום הצורך באמירה אישית, בביטוי ובעדכון הרהיט כך שיתאים לצרכינו ולביתינו נהיה לגיטימי ומרתק. דרך מסקרנת לבחון כיצד עבר והווה יוצרים עתיד. המעצבים מעיזים ומשנים את רהיטי הווינטג’ וכל אותם אובייקטים וסגנון העיצוב הנוסטלגי המקבלים ביטוי ביזארי, חדשני ומפתיע.

3

All rights reserved to Tent & Super brands London/ LDF

4

All rights reserved to 100% design London/ LDF

Tropical

5

השנה אנו יוצאים למסע למרכז ודרום אמריקה, חיפוש אשר בעבר שימש לשימור מסורות ותרבויות עתיקות, חוזר אלינו אך מקבל ביטוי מודרני ועדכני. מי היא אותה ברזיל מודרנית? כיצד צבעוניות עזה ומקצב תרבותי שומרים על איפוק וקו נקי? טרנספורמציה מרתקת בין ה”עתיק” לעכשווי. שילובי צבע קונטראסטים בין טורקיז, ורוד וצהוב לימוני.

6

All rights reserved to Focus 15 /London Design Festival

7

All rights reserved to 100% design London/ LDF

Metal touch

8

תמיד נחפש אחר רגע של זוהר. מגמות העיצוב כולן משלבות נגיעה בוהקת ומטאלית בכל דבר. הזהב עושה דרכו לזירות העיצוב השונות הן בגוון והן בחומר. גימור מט או מבריק, אין זה משנה. הנוכחות המטאלית מוסיפה מימד ועניין לכל אובייקט וחלל. גווני נחושת ופליז וגווני זהב צהובים וחמימים. סגנון העיצוב יכול להיות מודרני ונקי או מהוה וכפרי אך נקודה מנצנצת אחת עושה את ההבדל כולו.

9

All rights reserved to Heimtextile 2016

10

All rights reserved to London Design Festival

לסיכום, בין אם לבן וניטראלי ובין אם זהב נוצץ, המגמות כולן עוסקות ביופי פנימי היוצא החוצה. האחד יוצא מפוזר וטבעי והשני מסודר ועוצמתי. עם מגמות כל כך מאתגרות נראה ששנת העיצוב הבאה הולכת להיות מעניינת יותר מאי פעם.

נירלוט נעים!