כן, הכל זהב

הצצה ראשונה לתחזית צבע לעונת אביב – קיץ 2017
ייתכן וישנה אופטימיות מסוימת באויר, לפחות באויר אותו נושמים שוחרי העיצוב והצבע. חברת DULUX העולמית מכריזה על צבע השנה שלה, צהוב-זהב-אוכר שזה מעין זהב מלוכלך, אך לא במובן המטאלי, אלא ממש צהוב אמבר או פליז אם תרצו. כמידי שנה מתחילות להיחשף אט אט תחזיות הצבע של חברות וסוכנויות טרנדים מובילות. כמובן שלכל חברה הזכות להציג תחזית משלה, אך המרתק הוא כי ישנו תמיד חוט מקשר בין כולן. כפי הנראה אלו המרגישים והרגישים למגמות באויר, מגיעים לאותן מסקנות.

קולאז' תמונות

בכיוון השעון מתוך תערוכות: 100%design, photo LDF (london design festival) ,designjunction & tent

אז מה עתיד להיות בכל הנוגע לצבע?
מרתק וקוטבי ובעיקר צבעוני. המגמות וחברות העיצוב מתארות את הצורך והעיסוק בנוסטלגיה לעולם האנלוגי בו אובייקטים מבוססי טכנולוגיה מיושנת מקבלים ביטוי עדכני. ישנה חזרה לצבעוניות רטרו משנות השמונים עם צביעה בטכנולוגית AIRSPRAY ובצבעי יסוד קונטראסטים כמו: אדום ראל, כחול אלקטרי, צהוב רמזור וירוק דשא עוצמתי. ניתן לראות במגמה זו הדפסים גראפיים וחיבורים בין שחור ולבן טהורים. הכנסה של אלמנטים מעולם הספורט לתוך הבית כחלק מאמירה ומסגנון עיצובי. לסיכום, מעט בוטה, מאוד צעיר ובעיקר רווי בצבע.חדר שחור לבן בעיצוב א סימטרי

Somerset hpuse

כוננית ספרים א סמטרית בצבע כחול

Designjunction

כורסא צבעונית

Designjunction

אנו ממשיכים את מסעותינו בעולם והפעם לקובה, בוליביה, בוטאן ועד ברזיל המודרנית. הדגש כאן הוא חווית נופש שונה, הרבה יותר לוקאלית בבתים של אנשים ופחות במלונות מנוכרים. שיטת האירוח בבתי AIR BNB צוברת תאוצה ומאפשרת לזמן מוגבל אורח חיים מקומי וחווית תרבותית אחרת. הצבעוניות מלאה, טרופית, נועזת ושמחה, מציגה פולקלור עשיר ושילובים צבעוניים. גוונים קאריביים של טורקיז עוצמתיים, לצד ורודים וצהובים עשירים כמו מתוך פסטיבל קובני. לצד ירוקי ליים וכתומים בוהקים, המגיעים מהחיים על חוף הים, פעילויות ימיות ועד אלמנטים אקזוטיים כמו כפות תמרים וגווני חול נעימים.

חדר מגורים צבעוני

Squint gallery

מימין מגירות צבעוניות, משמאל ציור של ציפורים

Mint gallery / 100% design

מכאן נמשיך ונרגיע בצבעוניות טבעית וחמה, צבעי אדמה, צבעוניות פסטלית ותעשייתית גם יחד. הסיפור המרכזי עוסק כאן בחגיגת הפרוורים. אנשים יוצאים מהמטרופולין הסואן לעבר סביבה שקטה ורגועה יותר. עם זאת, החשיפה של חיי היום יום האישיים מקבלת משקל רב יותר. אנשים חושפים את בתיהם, את עשייתם העיצובית והתרבותית, משתמשים בפלטפורמות השתופיות ובעצם מקרבים רבים אל עולמם המרוחק. פרויקטים בסגנון “עשה זאת בעצמך” מקבלים משמעות, אהדה ובעיקר מיצרים סיפוק אישי וייחודיות. אותו מעבר לסגנון חיים רגוע יותר מייצר סקאלת גוונים טבעיים ונייטרלים, גווני גיר פסטלים, גוונים מתכתיים של נחושת ואלומיניום. מעין צבעוניות המשדרת חיבור בין האורבני לכפרי, כל אחד זולג לצידו של האחר. מערב אירופה פונה למזרח אירופה.

שני אנשים משחקים שח מט בשכיבה על שטיח צבעוני

London Design Festival מצד ימין אישה עם חולצת פירות, מימין שטיח

London Design Festival

המגמה האחרונה עוסקת בעצירה מוחלטת, בהפסקה מן המירוץ, בהתנתקות מהטכנולוגי. היא מדברת על לקיחת אויר, שקט וחזרה לאישי ולעצמי. אנשים מייצרים מצבים בהם עליהם להשאיר טלפונים מאחור ולהיעלם לזמן מה. זוהי חזרה לעידן ה slow movement בו רוב הדברים היו ללא כל ערך מיידי. הצבעוניות התומכת במגמה כה חשובה זו, היא מעודנת ורכה. גווני לבן ואוף וייט, לצד גווני מרוורה וקורל דהויים ובגימור מט. גווני אמבר וזהב מלוכלך וגוונים מטאלים כמו פליז ונחושת. חומרים רכים ואובייקטים תלויים על חוט מייצרים יוקרה והדר במובן הרגשי ולא החומרי.

תערוכה הכל זהב

נרות על שידה

Tent exibition London

העולם רוצה להתקדם אך לא לזנוח את שיצר ובנה. אנו מבינים כי המרוץ הוא אינסופי אך ביכולתנו להחליט מתי לעצור ומתי להמשיך. ישנה תחושה של בטחון שהולך ונבנה מחדש, הצורך להשען אחד על השני ולא רק על טכנולוגיה, מתחיל לבעבע בכולנו.

Time to feel 

 

נירלוט נעים!