יריד עיצוב הריהוט והתאורה בסטוקהולם

מידי שנה בשיאו של החורף מתקיים בבירה הצפונית, סטוקהולם יריד עיצוב ריהוט ותאורה שככל הנראה גדל והולך משנה לשנה. ביריד ניתן לראות ולחוות עיצוב סקנדינבי במיטבו. אך מה יש בעיצוב הנקי, הפשוט והטבעי גם יחד שמושך את עיני העולם צפונה? בשנים האחרונות אנו חשים השפעות סקנדינביות יותר ויותר הן בטקסטיל, הן במוצרים והן בעיצוב הפנים. כפי הנראה זהו שילוב מנצח בין חמימותו של העץ , הטקסטיל הטבעי וסקאלת גוונים הנעה על הציר המונוכרומטי שבין לבן-אפור-שחור-פסטלי לבין סקאלות צבעוניות עזות בעלות תחכום וגישה יוצאת דופן.

8

Photographer Gustav Keiser

7

Photographer Gustav Keiser

השנה ביריד ניתן היה לראות את גווני הפסטל, הן במוצרים והן בקירות חללי התצוגה.  מעניינת אף יותר היא העובדה כי יותר ויותר חברות עיצוב מרחיבות את מבחר המוצרים, לא דרך סוגי עיצוב שונים אלא דרך סקאלות גוונים. ייתכן וזוהי גישה נכונה יותר להשקעות תקציביות וכלכליות יותר. במקום לפתח ולהשקיע בעוד ועוד כסאות נייצר סביב אותו כיסא סקאלת גוונים מרובה המאפשרת מבחר גדול וקשת רחבה של אפשרויות עיצוב.  זוהי המגמה, זהו הלך הרוח ורצונו של הקונה. עוד צבעים בחלל הבית, תעוזה צבעונית אשר הלקוח מסוגל לממש דרך הריהוט. כך או כך, בעת שיטוט ברחבי היריד אין משהו המושך את העין יותר מאשר 30 כסאות בעיצוב נקי ללא רבב המופיעים ב 30 גוונים ויוצרים מופע עוצר נשימה לחובבי הצבע וחשק עז לחזור עם כולם הביתה.

9

Photographer Gustav Keiser

התאורה הסקנדינבית גם היא קטגוריה רחבה עליה ניתן להרחיב עוד ועוד. גופי תאורה בעיצוב פיני ודני מהווים את אבני היסוד בתולדות העיצוב וכיום הם  אייקונים לכל דבר.

1

Photographer Gustav Keiser

באשר ליריד, תאורת הפחם החביבה מאוד גם על הקהל הישראלי, ממשיכה לצבור תאוצה וניתן לראות את נורות הפחם בעלות התאורה העמומה והחמימה בכל מקום. בין אם תחת אהיל ובין אם בחיבור לחוט בלבד, זה תמיד נראה מעוצב. יתכן שהסיבה שהתאורה הזו כה פופולרית בשוק הסקנדינבי היא היותה דומה או מזכירה את תאורת הנרות אשר נוכחת בכל בית סקנדינבי .

2

Photographer Gustav Keiser

3

Photographer Gustav Keiser

4

Photographer Gustav Keiser

יותר מ 40,000 מבקרים הגיעו השנה, שיא חדש ליריד שבעבר היה קטן ומצומצם ופנה בעיקר לקהל הצפוני. היום נציגים ומבקרים מכל העולם מבקרים ביריד וחוזרים עם הרבה עיצוב סקנדינבי למדינותיהם.

5

Photographer Gustav Keiser

ייתכן שמדובר בטרנד או במגמה החיוביים ביותר שראינו בשנים האחרונות ובהחלט נכון וכדאי לאמץ את השפה הפשוטה והטבעית גם היכן שהשמש תמיד זורחת.

6

Photographer Gustav Keiser

 

נירלוט נעים!