חובה לעקוב- השראות בינלאומיות

גיל רויטר משתף

התפיסה המיושנת ואולי קצת שמרנית של שימוש בפלטה מונוכרומאטית לבנה, בז’ית ואפורה בעיצוב הבתים שלנו, פינתה את מקומה בשנים האחרונות לשימוש רחב ומשמעותי יותר בצבע. המגמה התחילה בזכות הרצון והתעוזה של הקהל המקצועי, שכולל כמובן את האדריכלים/ות ומעצבי/ות הפנים, לבנות ולגבש לפרויקטים שלהם זהות עיצובית אישית וייחודית ולהתנסות במגמות צבעוניות בינלאומיות גם בזירה המקומית. שנת 2020 הלא צפויה, שבה נאלצנו לבלות ימים רבים בבית, הביאה רבים מאיתנו למסקנה, שאנחנו צריכים לייצר חוויה קצת אחרת במרחב שבו אנו חיים. צבע הוא כלי נגיש, יעיל ובהחלט לא יקר, שבאמצעותו אנחנו יכולים לבטא באופן מושלם את סגנון העיצוב והחיים הייחודי שלנו ולתת במה לקירות רבגוניים, שמספרים סיפור של צבע. הנה חמש השראות למעצבים בינלאומיים, שיודעים לקחת את הצבע צעד אחד קדימה ולעשות איתו קסמים:

India Mahdavi

האדריכלית והמעצבת אינדיה מדהבי ידועה בתור וירטואוזית אמיתית של צבע. היא נולדה באיראן לאב איראני ולאם מצרית והיא חיה ועובדת כבר למעלה מ-40 שנה בפריז. המיקס האקלקטי והרב תרבותי שלה, משלב בין המזרח התיכון המסעיר, לעיתים גם הכאוטי, לבין אירופה המעודנת והאלגנטית. היא רוקמת לתוך עבודותיה שכבות של צבע, טקסטיל וחומר, שיוצרים אימפקט ויזואלי מרשים ומעורר השראה. עיקר העשייה העיצובית של מדהבי בשנים האחרונות הוא עיצוב של מסעדות ומלונות בוטיק ( סניפים של רשת Laduree ומלון Le Cloitre בארל), עיצוב מוצר, רהיטים ושטיחים ( קולקציות לחברת Bisazza ושטיחים לחברת Golran), חנויות בוטיק (הסניף של Red Valentino בלונדון) וכמובן דירות ובתים ייחודיים ברחבי העולם. אחת העבודות המוכרות שלה היא השימוש הבולט והבלתי מתפשר בצבע הורוד העכשווי בעיצוב חלל המסעדה המרכזי של Sketch בלונדון.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by India Mahdavi (@indiamahdavi)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by sketch (@sketchlondon)

 

Dimore Studio

המייסדים והשותפים לסטודיו המילאנזי הם בריט מורן האמריקאי ואמיליאנו סלצ’י האיטלקי. את הסטודיו, שממוקם בבניין מהמאה ה-19, בלב הרובע ההיסטורי של מילאנו ולצד גלריה בבעלותם, הם הקימו בשנת 2003 ומאז הפכו שם דבר לעיצוב אלגנטי, מתוחכם ונצחי. השניים יודעים לשזור צבעוניות עשירה, מעושנת ובלתי שגרתית לתיק העבודות הרחב שלהם, שכולל עיצוב לבתים פרטיים, מסעדות ( Ceresio 7 במילאנו) , מלונות (מלון Saint Marc בפריז)  ובוטיקים ברחבי העולם (עיצוב דירת VIP ב- Palazzo Fendi ברומא). האסתטיקה העיצובית של דימורה היא מקסימליסטית באופן מובהק והם מעצבים חללי פנים מודרניים להם הם יוצקים טוויסט היסטורי, שמשלב בין העבר להווה ובין ריהוט עכשווי ומינימליסטי לפריטי וינטג’ ואיקונות של המאה ה- 20. בנוסף, לשניים יש גם קולקציה שלמה של פריטי עיצוב, ריהוט טקסטיל ותאורה, תחת המותג Dimoremilano.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DIMOREGALLERY (@dimoregallery)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DIMOREGALLERY (@dimoregallery)

 

Kelly Wearstler

מעצבת הפנים האמריקאית קלי וורסטלר, היא אחת המעצבות המובילות והמפורסמות בארה”ב. היא מעצבת בתי פאר ובתי מלון (רשת מלונות Proper) ומזוהה עם סגנון הגלאם ההוליוודי הראוותני והמעט מוגזם של החוף המערבי; סגנון שעמוס בטקסטורות ובהדפסים, בחומרים עשירים וכמובן בצבעים בעלי נוכחות. וורסטלר זכתה להמון השראה מאמה, שהייתה סוכנת עתיקות והשפיעה רבות על הטעם האקלקטי והשפה העיצובית הייחודית שלה, שעם השנים הפכה אותה לכוהנת סטייל בינלאומית. היא מצליחה לשלב בנועזות אלמנטים מתקופות ומסגנונות שונים, בין פריטי וינטאג’ לבין איקונות מודרניות ובין אלגנטיות מוקפדת לצד מקסימליזם דקדנטי. לוורסטלר יש קו לייפסטייל, שכולל פריטי ריהוט ודקורציה וגם שיתופי פעולה עם חברות מסחריות מובילות. היא הופיעה במספר סדרות עיצוב בטלוויזיה ולאחרונה מככבת בסדרת המאסטר קלאס של נטפליקס. חובה לצפות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kelly Wearstler (@kellywearstler)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kelly Wearstler (@kellywearstler)

 

Studio Modijefsky

הסטודיו לעיצוב פנים, שמתמחה בעיקר בעיצוב חללים מסחריים, מושתת כולו על הכח הנשי- צוות מנצח של שבע מעצבות ואדריכליות. הסטודיו הוקם בשנת 2009 ע”י אסתר סתאם והוא ממוקם בלב ליבה של אמסטרדם, שם גם ניכרת העשייה הרחבה של הסטודיו ( הבר קפה הטרופי Bar Botanique והמסעדה הספרדית La Cerveceria). הנרטיב העיצובי, שמלווה את הפרויקטים השונים של הסטודיו, הוא להמציא מחדש את האופן שבו אנשים מתקשרים עם חללי הפנים: ההתייחסות לקונטקסט של המיקום (אורבני מול טבעי)  ומשחק חוויתי ובלתי נשכח עם צבעים בולטים ומוארים לצד חומרים ומרקמים שונים. את העשייה הרחבה שלהן בעשר השנים האחרונות, איגדו בנות הסטודיו לספר בשם ” Making Space”. בספר עב הכרס, הן מתארות את תהליכי העבודה שלהן וחושפות לוחות השראה וסקיצות של פרויקטים נבחרים לצד 30 עבודות מצולמות נבחרות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by STUDIO MODIJEFSKY (@studiomodijefsky)

 

2lg Studio

מעצבי הפנים הבריטים ג’ורדן וראסל, מכנים עצמם 2LG-2 Lovely Gays. השניים, שגרים ועובדים בדרום לונדון, לא רק שותפים לסטודיו, אלא גם בני זוג בחיים ומתחזקים בהצלחה חשבון אינסטגרם פופולארי עם למעלה ממאה אלף עוקבים. הם משתפים באופן קבוע  בפרויקטים שונים שלהם בעיצוב פנים, בשיתופי פעולה עם חברות מסחריות ( חברת הריהוט Made וחברת השטיחים הבריטית Floor Story) ובתהליך שיפוץ ביתם הסופר ססגוני. לאחרונה, השיקו בני הזוג ספר טיפים נהדר בשם Making Living Lovely. הספר מציג פתרונות פונקציונאליים ואסתטיים בתכנון חלל ומייעץ כיצד לשבור את גבולות הגזרה שלנו ולתת חופש לאינדיבידואליות ולתעוזה עיצובית. פלטת הצבעים שלהם נעה בין פסטלים רכים לצבעים גראפיים, עזים ובוהקים ולשיטתם, עיצוב הפנים צריך להיות אישי, שמח ונהדר ולהתאים למי שגר בו, הן מבחינה פונקציונאלית והן מבחינה דקורטיבית.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 2LG Studio (@2lgstudio)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 2LG Studio (@2lgstudio)

נירלוט נעים!