גלריה פחות מאלף

אומנות ישראלית עד אלף דולר.

אין זה סוד כי לצרוך אומנות אינו דבר הנתפס כנגיש, אפשרי, זמין ויחד עם זאת זוהי אותה קטגוריה נחשקת היכולה ליצור עניין בחלל, אופי לבית ונושא לשיחה. אנחנו רואים אומנות, מגיבים לה, חשים אותה, אוהבים כן או לא, היא נוגעת בנו ולכל אחד יש את אותה יצירה שהוא זוכר, מעריך ומתרגש ממנה.

תערוכה

גלריה פחות מאלף הינה מיזם אשר הוקם על ידי שני השותפים, ישראל פרץ ואלי אדרי במטרה להעניק במה ראויה ומכובדת לאומנות ישראלית. הקונספט העומד מאחורי שם הגלריה הוא למעשה גלריה פחות מאלף דולר המאפשרת לצרוך אומנות ייחודית ומקורית במחיר נגיש ואפשרי הפונה לקהל רחב. 170 אומנים צעירים לצד ותיקים מציגים בגלריה.

תערוכה גלריה פחות מאלף

בשונה מגלריות אחרות המגוון הוא עצום ואקלקטי, שיטוט ברחבי הגלריה חושף תמהיל מרתק של אומנות ישראלית המורכבת מסגנונות שונים, מתרבויות ומגישות כה שונות, המשקפות את הקהל הישראלי השונה והמגוון גם יחד. לדברי ישראל: “אנו מאפשרים ומעודדים את לקוחותינו לרכוש את היצירות מתוך בחירה אינטואיטיבית המבוססת על חיבור אישי עם היצירה עצמה ולאו דווקא על בסיס הבנה באמנות. אנו מאמינים ומרגישים כי הצלחנו לפרוץ את החומות אשר חצצו עד כה בין האמנים ובין הקהל הרחב ובעצם הפכנו את האמנות נגישה יותר לכולנו.”

לגלריה שני סניפים, הראשון הוקם לפני כשנתייים בשכונת פלורנטין בדרום תל אביב והסניף החדש הוקם במתחם העיצוב דן דיזיין סנטר, מתוך הבנה שעיצוב הבית אינו יכול להיות שלם ללא אומנות. בדיוק כפי שמעצב ולקוח ניגשים לבחור את חומרים וריהוט מתוך יצירת קונספט ואופי מסויים לחלל, כך גם על האומנות להשתלב באותו תמהיל במטרה לקיים את אותו חזון עיצובי של הלקוח.

אנשים בתערוכה

החלל הרחב והמרשים בדיזיין סנטר יוצר חוויה יוצאת דופן וישנה תחושה מוזיאלית תוך שיטוט בין מאות ואלפי העבודות המוצגות. קירות בגוון אוף ווייט אפרפר NTC103, כתום עמוק ומעושן IS 0984 ותקרה צבועה שחור דרמטי EXTRA BLACK, רצפה בגימור משי, אפוקסי נירופלור גוון RAL 7032 מכניסים אף הם דרמה ואופי ייחודי. לרגע נשכחת העובדה כי אנו בתוך מרכז מסחרי ופה למעשה השפעתו ועוצמתו של השילוב בין עיצוב וצבע לאומנות. ללא ספק שני פרמטרים שעליהם להשתלב זה לצד זה באופן הטוב והמדוייק ביותר.

אנשים מתרשמים מתמונות בתערוכה

סקאלת גוונים

בתוך הגלריה חלל נוסף, חלל עוצר נשימה הן בעיצובו והן בעבודות המוצגות. קירות עזים צבועים באופן מדוייק באוניאור בגימור משי על בסיס מים בגוונים עזים של: פוקסיה IS 1159, טורקיז IS 0674 וצהוב IS 0830, טקסטילים עשירים ודקורציה מרהיבה, לרגע ביקרנו במלון בוטיק הנע על קו תפר עיצובי בין פריז למרקש.

סחלבים באגרטל על שולחן

 

סקאלת גוונים

זהו החלל בו השיק המעצב, האמן ומלביש הבתים,  גילי אונגר, שגם עיצב את הגלריה עצמה, ביחד עם האומן קובי סיבוני תערוכה ראשונה ומרגשת. משוטט. מלקט. מייפה חללים התערוכה משלבת עבודות צילום לצד עבודות איור. מפגש מרתק בין השקפות העולם של השניים הבאות לידי ביטוי בטכניקות ויזואליות שונות.

תמונות מוצגות על הקיר

הקירות הצבעוניים והגוונים הכה מדוייקים הינם תוצר של שיתוף פעולה מרהיב בין חברת נירלט לגילי אונגר. ללא ספק אם תהיתם על הקשר בין עיצוב, צבע ואומנות, בגלריה פחות מאלף תקבלו את התשובות כולן.

תמונות על הקיר

בקרוב תקיים הגלריה סדנא ייחודית שתעשה “קצת סדר” בכל הקשור למושגי יסוד מעולם האומנות, כיצד מבחינים בין סגנונות אומנות, כיצד יש להגדיר עבודות, כיצד על המעצב לעבוד עם הלקוח בכל הנוגע לבחירת עבודות. בנוסף, תנתן הרצאה על מאה שנות אמנות ישראלית, ויצירות מתחומי הפיסול והציור. מה בין השפעות בינלאומיות, לבין השפעות מקומיות ולמאבק על כיוון הסגנון, המהווה אלמנט חשוב מאוד באמנות הישראלית.

http://www.under1000.co.il/he/

נירלוט נעים!