גלגולה של השראה

הצורך להישאר מעודכנים בטרנדים חמים ולשמור על אופקים רחבים הם כלים חיוניים בארגז הכלים של כל איש מקצוע בתחום העיצוב. גיל רויטר, מעצב רב-תחומי, ממליץ על מקורות השראה. להפנים ולהקליק!

 

03_empty

בהשראת גוני יערות אקזוטיים. נגד כיוון השעון: pacha-mama, United Nude, Sara Fanelli, Story vases by Front Projects

 

גיל רויטר, בוגר שנקר במגמת תקשורת חזותית, חי בלונדון כשלוש שנים וחצי, שבהן למד תחזיות צבע לתעשיית הטקסטיל והאופנה בבית הספר סנטרל סנט מרטינס. בימים אלה הוא עוסק בקידום יזמויות ואוצרות של עיצוב ישראלי בפלטפורמות שונות. עם אירועי השקת קולקציית “אוצרות טבע” של נירלט ביקשנו ממנו תמונת מצב להשראות המתכתבות עם גוני הקולקציה החדשה. רויטר: “אני ממליץ שכל אחד ירכיב את התמהיל המועדף עליו ממגוון מקורות ההשראה הזמינים כיום. אלו תחנות ההשראה שלי.”

 

מגזינים

Elle Decor במהדורה האיטלקית,Abitare ,Domus , המגזין הצרפתי המצוין Frame ,Ideat  Monocole ,ID וכמובן Vogue. יש כיום מגזיני לייפסטייל בפורמט קטן, שנוחים לקריאה ולנשיאה.

 

בלוגים

Designboom ,Style.com ,Dezeen ,Stylepark ,ו-DesignSponge. קיימת זיקה ברורה בין עולם עיצוב האופנה לעיצוב הפנים, לכן רצוי להתעדכן בעולם האופנה ובתצוגות האופנה המרכזיות שנערכות פעמיים בשנה. סוכנויות התחזיות הן מקור מהימן לידע מקצועי על טרנדים, אף שהגישה לתחזיות עצמן לרוב כרוכה בתשלום. לי אדלקהורט, הגברת הראשונה של תחזיות הצבע, מתחזקת גם אתר וניוזלטר חינמי שמאפשרים הצצה מרתקת לטרנדים גלובליים בהתהוות.

 

חנויות

אם אתם מתכננים חופשת קיץ באחת מבירות העיצוב אל תפסחו על ביקור בחנויות כמו דובר סטריט מרקט בלונדון, ספאציו רוזאנה אורלנדי וקורסו קומו 10 במילנו ואנתרופולוג’י, קולט ומרסי בפריז. חנויות אלו הן בעצם גלריות שמאגדות מגוון רחב של מעצבים ועיצובים מדיסציפלינות שונות. תמיד מומלץ להתעדכן בטרנדים בבתי הכלבו והרשתות הגדולות, אבל שימו לב גם לחנויות בוטיק ומעצבים אוונגרדיים יותר כמו ויוויאן וסטווד, מרני, אלכסנדר מקווין ודריס ואן נוטן.

 

02

בהשראת גוני חופים שלווים. נגד כיוון השעון: Marine Light by Nir Meir. Photo: Shay Ben Efrayim, Paola Navone, Andromeda Murano

 

תערוכות

סצנת האמנות היא מקור בלתי נדלה להשראה. שימו לב לביאנלה לאמנות בוונציה שנערכת עכשיו, וכאן אצלנו לעונת תערוכות הבוגרים של בתי הספר לעיצוב ואמנות, אפשר לשאוב מהן מידע על מגמות עכשוויות ועתידיות בעיצוב. בצלאל, שנקר, חולון ומנשר – הם רשימה חלקית בלבד.

 

טלוויזיה, תאטרון, קולנוע

מ”גטסבי הגדול”, עם סגנון האר דקו המובהק, ועד סגנון שנות השישים בסדרת הטלוויזיה “מד מן” – ההשפעה של אמנויות המסך על טרנדים בעיצוב סביבת המגורים היא אדירה. עקבו אחר ההפקות המושקעות, מעבר לשיעור מאלף בתולדות העיצוב תוכלו לדלות מהן רעיונות והשראה.

 

בהשראת גוני אבנים אורבניות. נגד כיוון השעון: Elle lab x Ikea, Seletti, cos, Smarin

בהשראת גוני אבנים אורבניות. נגד כיוון השעון: Elle lab x Ikea, Seletti, cos, Smarin

נירלוט נעים!