בית מקטלוג: הום סטיילינג בחמישה שלבים

“בית מקטלוג”: השראה והלבשה בחמישה שלבים

טיפים להלבשת בית ממפגש האדריכלים “בית מקטלוג”

“כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול” הוא הקונספט סביבו התכנסנו במרכז נירלט בתחילת חודש יולי. המפגש גובש כתוכנית לסדרת מפגשים מרתקת  בשיתוף חברות ויוצרים מתחום עיצוב והלבשת הבית. במפגש, מעצבים ואדריכלים הצטרפו אלינו לדיון על תהליך “הלבשת הבית”, חשיבותו להצלחת כל פרויקט וחשיפה לטיפים ורעיונות. מפגש בחמישה שלבים, התוכנית שאיחדה חמש חברות וחמישה תחומי עניין בזוויות שונות של הום סטיילינג, השראה ועיצוב.

נגלה כי התוכנית המקורית כללה מפגש אחד בשעות הבוקר, בשל ההענות והביקוש לנרשמים שמחנו לפתוח סשן נוסף גם לצהריים. בהזדמנות זו נשמח להודות לכל המשתתפים שפינו מזמנן והגיעו ולכל השותפים לעשייה.

פתחנו את המפגש בהרצאות קצרות מאד מכל תחום וסיימנו בפאנל אותו הנחה גיל רויטר, בו חשפנו ודנו על

צבע : נירלט, כחברת צבע מובילה פתחנו בקומץ קטן של טיפים פרקטיים ליצירת תוכנית צבע נכונה ואף נועזת. המלצנו על שימוש בצבע כאלמנט אדריכלי משמעותי – בעזרת צבע ניתן לתקן זוויות, לכפר על טעויות ולאזן נקודות בבית. כן, בעזרת צבע בלבד! צבע עוזר להסיח את העין, לטשטש ולשנות את המרחב כולו. לדוגמה: חוסר סימטריה בחיבור בין הקיר לתיקרה יכול להיפתר בעזרת צביעת הקיר בצבע כהה יותר מהתיקרה ויצירת “אשליה אופטית”. עוד בנושא צבע, סקרנו את חשיבותה של יצירת תוכנית צבע לעיצוב הבית – תכנון יסודי ונכון יוביל לבחירות מדויקות.

IMG_0029_2

 

תאורה: קמחי תאורה שיתפו אותנו בטיפ שלהם לגבי בחירת גופי תאורה – החוכמה היא לא “להפגיז” עם גוף תאורה מפוצץ בסלון, כמו שרבים חושבים בתחילה, אלא דווקא ליהנות בסלון מגוף תאורה רך, נעים וצמוד תיקרה ולשמור את השנדלירים והשואו לפינות אחרות בבית כמו המסדרון או הכניסה לבית. כמו כן, למדנו כיצד תאורה משפיעה על צבע ולהיפך. בהחלט הארנו פינות בחשיבה העיצובית שלנו, ללא ספק!

תמונה 2

טקסטיל ובד: גם מחברת “אורגד” קיבלנו אחלה טיפ לכיסוי וטשטוש תיקונים או חוסר סימטריות בבית – שילוב ובחירת וילונות אטומים לנקודה הבעייתית – העונה הטרנד המומלץ הוא לבחור וילונות הנשפכים על הרצפה ומעניקים מראה יוקרתי לבית!  עוד שיטה ללא בינוי לחפות על טעויות ולהעשיר את מראה הבית. הם גם סיפרו לנו על הצבע הצהוב המתחזק (על כך כבר התרענו בתחילת השנה) כצבע ששולט באביזרים, וילונות וריהוט לבית.

Untitled-1

 

ריהוט: “נטוצי” ששתפו אותנו בשינוי מגמתי מבחינה עיצובית שהמותג עובר, סיפרו לנו על שילוב רהיטים נועזים לבית. כיצד פריטים מיוחדים  ובולטים בחלל משדרגים את הלבשת הבית ויכולים להיות אבן הפינה לבניית כל קונספט החדר סביבו. לדוגמה, ספה אדומה ומרשימה יכולה לקבוע את הטון לגבי החדר וסביב נבחר את הצבעים לבית. זכינו לחוות את הרעיון הנועז והקו הצעיר בו עוצב בית האח הגדול בספות וכורסאות מודולריות בצעים מרענן של צהוב כחול ואפור.  

תמונה 3 חדש

ריהוט ואבזור: קיבלנו עצות מהנגרייה  לגבי השראה, עיצוב כולל ומשלים – שילוב של פרזול, ריהוט ובדים בדרך לייצר לא סתם עיצוב אלא אווירה של ממש בחדרי הבית, עולמות השראה שהופכים לחדרים הנרקמים לבית ייחודי. דובר לא מעט על תכנון  תקצבי כמרכיב חשוב לישורת האחרונה בכל פרויקט.

תמונה 3

תמונה 4

משם המשכנו לפאנל בו ישבו נציגים מכל חברה בהנחיית גיל רויטר  שהעניק לנו נקודת מבט “מאחורי הקלעים” בזירת העיצוב המקומית, על המקומי בין הבינלאומי, וגם כלים פרקטיים על בחירה נכונה וחישוב עלויות, כלים המסייעים לנו להגשים את הרעיונות והחזון שלנו בעיצוב ולצמוח בתחום העיצוב שלנו. ואם לא הספקתם להגיע? ניפגש בפעם הבאה!

נירלוט נעים!