אומנות ועיצוב יריד צבע טרי 2016 

צבע טרי 8

יריד המזרח

המרכז האמנותי והתרבותי בתל אביב שוקק יותר מתמיד עם פתיחתה של עונת האביב, ביריד צבע טרי 8, היריד לאמנות עכשווית שנסגר בימים אלה זכה להצלחה מרובה ולהדים רבים סביב היותו מעניין, רלוונטי וצבעוני במיוחד. היריד התקיים בנמל תל אביב ב”יריד המזרח”.

reportage2_7

יריד צבע טרי

השנה התקיים צבע טרי במתכונת של יריד פרויקטים. גלריות ומוסדות אמנות נוספים אשר מציגים פרויקטים  מגוונים בעלי תמה אוצרותית וקונספטואלית, תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות נושאיות.

אווירון

אורי כרמלי, אומן חממה משורע איקרוס (מטוס) צילום: עומר מסינגר

היריד הינו חגיגה צבעונית לעיניים וניתן היה לחוות בו אומנות משובחת רוויה בצבע לצד עיצוב עכשווי ומרתק.

reportage2_6

מעצב: צחי נבו

גם השנה התקיימה חממת האמנים העצמאים של יריד צבע טרי המהווה מודל מקורי אשר חושף מדי שנה כ-50 אמנים מבטיחים בתחילת דרכם המקצועית. אלו נבחרים ע”י 12 חברי ועדת קבלה המורכבת מאוצרים, גלריסטים, מבקרי אמנות ואספנים מהארץ ומהעולם.

reportage2_5

סטודיו קהאן מנורת ארנבים עגולה

במסגרת היריד ניתן ביטוי לעיצוב בתוך החלל המרכזי הקרוי עיצוב טרי. לאור הצלחת יריד עיצוב טרי בשנתיים האחרונות, תחום העיצוב מקבל גם השנה ביטוי רחב במסגרת היריד.  עיצוב טרי מציע תמונת מצב עדכנית של עולם העיצוב העכשווי בישראל וכולל תצוגות מגוונות, פרויקטים חדשים של גופי עיצוב מובילים .

reportage2_4

בלוק 42 rack & tack

בתערוכה הבין לאומית מוצגות עבודות, מיצגים ומייצבים תלויי מקום של אמנים מרתקים מישראל ומהעולם, המעלים בעבודותיהם נושאים של עקירה ופליטות, בדידות ואלימות, התמודדות עם חרדות, חיפוש מוצא ומציאת מפלט. מרומניה זילרד גספאר, מיפן אונישי יאסואקי, מסנגל פבריס מונטיירו ומישראל אסתר נאור, ארתור יעקובוב, טלי מילשטיין, מארק יאשאייב ונעה גינזבורג.

שלושה אנשים

אסף רותם, אומן חממה, “הדייגים”

reportage2_3

גלריה גל גאון: קליידוסקופ אילן גריבי וירח אוהד צפתי צילום: הילה נבו

כמיטב המסורת גם השנה פרויקט הגלויה הסודית הוא הפרויקט החברתי המוביל של יריד צבע טרי. במסגרתו מוצגות למכירה למעלה מאלף עבודות אמנות מקוריות בגודל גלויה, של אמנים ומעצבים בעלי שם לצד אמנים צעירים וסטודנטים. כל הגלויות מוצגות במחיר אחיד של 180 ש”ח לגלויה ובעילום שם, בשיטת “כל הקודם זוכה”. רק לאחר הרכישה, יכולים הרוכשים לגלות מי האמן שאת יצירתו ייקחו עמם. בין האמנים שעבודותיהן יוצגו בגלויות: ציבי גבע, יאיר גרבוז, דוד טרטקובר ועוד.

reportage2_2

יריד צבע טרי, מטרונום צילום: ליאת אלבלינג

לדברי יפעת גוריון, המנהלת האמנותית ואוצרת היריד, צבע טרי היא הפלטפורמה שבה, מזה שמונה שנים, אמנים ותיקים ואמנים בתחילת דרכם מקבלים הזדמנות להציג את עבודתם בחשיפה רחבה ואיכותית. התוכן האמנותי של היריד מהווה ראי למתרחש סביבנו והשנה אנו חשים זאת ביתר שאת.reportage2_1

יריד צבע טרי, מעונן חלקית, עץ פורניר , פיסול חופשי

תמונת צבעים מתערוכה

חן אפרתי, אמנית חממה

נירלוט נעים!